اخبار افغانستان

گروه طالبان خانواده‌های نظامیان پیشین را در استان بغلان، گروگان گرفته اند

به گزارش خبرگزاری”پایگاه، منابع در بغلان می‌گویند که گروه طالبان خانواده‌های نظامیان پیشین را در شهرستان‌های فرینگ و گذرگاه‌نور این استان به گروگان گرفتنه و آنان را مجبور به پرداخت پول و اسلحه می‌کنند.
منابع، روز شنبه(۷ دلو/بهمن)، گفته اند که گروه طالبان در هفته‌های اخیر در دره‌های «غارو» و «خیلاب» شهرستان گذرگاه‌نور و روستا‌های «سوق» «مردای‌شهر» و «چهارقریه» شهرستان فرینگ به خانه‌های نظامیان پیشین هجوم بردند و نظامیان و خانواده‌های آنان را بازداشت و به گروگان گرفته‌اند.
به گفته‌ی منابع، گروه طالبان چندی قبل از طریق بزرگان محلی به سایر روستاهای گذرگاه‌نور و فرینگ فورم ثبت مشخصات نظامیان پیشین را فرستاده بودند که در آن خواسته شده بود که تا مشخصات نظامیان پیشین در آن درج کنند و دوباره به اداره این گروه تسلیم داده شود.
منابع افزودند که گروه طالبان تا کنون ۱۱ تن را در شهرستان فرینگ و ۱۳ تن را در شهرستان گذرگاه‌نور از طریق اطلاعات که در فورم توزیع شده درج شده بود، شناسایی کرده و آنان را بازداشت و به گروگان گرفته‌اند.
با وجود عفو عمومی گروه طالبان، این گروه پس از تسلط دوباره شان بر کشور، نظامیان پیشین را به بهانه‌های مختلف شکنجه، بازداشت و حتا به قتل رسانده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا