اخبار افغانستان

چین پنج شرکت مربوط به وزارت دفاع آمریکا را تحریم کرد

دولت چین دیروز(یک‌شنبه۱۷ جدی/دی) اعلام کرد که پکن در پاسخ به تحریم‌های امریکا علیه اشخاص و شرکت‌های چینی و همچنین ارسال تسلیحات نظامی به تایوان، ۵ شرکت امریکایی مرتبط با وزارت دفاع این کشور را تحریم کرده است.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طبق این تحریم‌ها، هر گونه دارایی این شرکت‌ها در چین مسدود می‌شود و شرکت‌ها و افراد چینی از تجارت با این شرکت‌ها منع می‌شوند.
در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است که «اقدامات ایالات متحده به حاکمیت و منافع امنیتی چین لطمه می زند، صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را تضعیف می کند و حقوق و منافع شرکت ها و افراد چینی را نقض می کند.»
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دولت چین در عزم خود برای حفاظت از حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی و حفاظت از حقوق و منافع قانونی شرکت‌ها و شهروندان چینی تزلزل‌ناپذیر است.
به نوشته «ان‌بی‌سی‌نیوز» ماه گذشته ایالات متحده فروش حدود ۳۰۰ میلیون دالر تجهیزات ارتباطی و دیگر تجهیزات دفاعی به تایوان را تصویب کرد. در آن زمان، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که چین اقدامات متقابلی را علیه شرکت‌های درگیر در فروش تسلیحات به تایوان انجام خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا