اخبار افغانستان

نیروهای کمکی طالبان در پنجشیر هدف ماین قرار گرفتند

سیمرغ،  پنجشیر: منابع معتبر محلی از استان پنجشیر می‌گویند یک کاروان بزرگ طالبان در شهر ستان رخه، هدف ماین کناره جاده‌ای قرار گرفت.
منبع محلی امروز یک‌شنبه 30 اسد/ مرداد به سیمرغ  می‌گویند یک کاروان بزرگ  نیروهای طالبان که از کابل به سمت مرکز استان پنجشیر در حرکت بود در ساحه گرگوتی از مربوطات شهرستان رخه هدف ماین کنار جاده‌ی قرارگرفته اند. منابع محلی می‌گویند یک رنجر گروه طالبان در نیتجه این انفجار حریق شده، اما از تلفات نیروهای طالبان تا هنوز اطلاعات در دست نیست. پس از کشته و زخمی شدن بیش از 100 نیروی طالبان و اسارت 40 تن دیگر  از افراد این گروه، به دست نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر، طالبان بار دیگر نیروهای تازه نفس به استان پنجشیر فرستادند تا به مصاف نیروهای جبهه مقاومت ملی بروند. منابع از تشدید درگیری ها در بخش های از استان پنجشیر گزارش کرده اند، اما در چند روز گذشته گروه طالبان دست‌آورد قابل ملاحظه‌ای نداشته اند. طالبان در حالی به پنجشیر نیروی تازه فرستاده اند که حملات چریکی جبهه مقاومت ملی افغانستان در استان تخار افزایش یافته و درگیری ها در جبهات اندارب‌ها و خوست استان بغلان نیز شدت گرفته است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا