اخبار افغانستان

مقام‌های گروه طالبان دارایی و خانه‌های رهبران سیاسی را تصاحب کرده‌ اند

افغانستان اینترنشنال در گزارشی دریافته است که مقام‌های گروه طالبان دارایی شخصی شماری از رهبران و مقام‌های حکومت پیشین را تصاحب کرده‌اند.

افغانستان اینترنشنال در گزارشی دریافته است که مقام‌های گروه طالبان دارایی شخصی شماری از رهبران و مقام‌های حکومت پیشین را تصاحب کرده‌اند.

براساس این گزارش، مقام‌های گروه طالبان دارایی میررحمان رحمانی، عطامحمد نور و برخی دیگر از مقام‌های پیشین را «تاراج» کرده‌اند.

 

بر بنیاد اطلاعات این گزارش، منان عمری، از بنیانگذاران گروه طالبان خانه و موترهای میررحمان رحمانی، رئیس پیشین پارلمان را «غصب» کرده است.

گزارش افغانستان اینترنشنال می‌رساند که، ادریس انور، معاون استاندار گروه طالبان در پروان، خانه و دارایی‌های امان‌الله گذر، فرمانده جهادی و برادرانش را تصرف کرده است.

هم‌چنان در گزارش گفته شده است که خانه‌های غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر سابق دولت در امور رسیدگی به حوادث، را قاری صدیق، رئیس استخبارات گروه طالبان در پروان غصب کرده است.

در گزارش آمده که مهمانخانه عطامحمدنور، رهبر یکی از شاخه‌های جمعیت اسلامی، در بلخ و باغ او را آمر امنیت گروه طالبان در این ولایت تصرف کرده‌اند.

گزارش می‌رساند که گروه طالبان در پروان خانه جان‌احمد حقجو، فرمانده سابق، را به مقر حوزه دوم امنیتی تبدیل کرده است.

برپایه اطلاعاتی که به افغانستان اینترنشنال رسیده، شهردار گروه طالبان در مزارشریف خانه و باغ فضل‌الدین عیار، استاندار پیشین پروان، را «تاراج» کرده است.

این گروه پیش از این خانه و موترهای اسماعیل خان، رهبر پیشین جهادی، را نیز تصاحب کرده بودند.

براساس اطلاعات افغانستان انترنشنال، صوفی گردیزی، اعضای گروه طالبان خانه‌های محمد محقق، جنرال مرادعلی مراد را نیز تصاحب کرده اند.

به همین گونه، گفته شده که گروه طالبان دو ماه پس از تسلط بر خراسان‌افغانستان در ۱۴۰۰، خانه رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق امنیت ملی را در میدان وردک ویران کردند.

حشمت غنی احمدزی، برادر اشرف غنی، رئيس‌جمهور پیشین هم در سال ۱۴۰۱ گفته بود که ابراهیم حقانی، از اعضای ارشد شبکه حقانی خانه اشرف غنی را «غصب» کرده‌ است.

فضل‌احمد معنوی، وزیر سابق عدلیه پیشین هم در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که گروه طالبان خانه و کتابخانه او را در پنجشیر آتش زده‌اند.

اخیرا طالبان گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی را از اقامتگاه و دفترش بیرون کرد. طالبان گفته آقای حکمتیار در ملکیت‌های دولتی زندگی می‌کرد. طالبان او را به غصب زمین دولتی متهم کرده، ولی استدلال حکمتیار این بوده که براساس توافق حکومت پیشین در این ملکیت‌ها اقامت داشته است.

طالبان در حالی به تصاحب زمین و دارایی‌های مقام‌های پیشین ادامه می‌دهند که این گروه کمیسیونی برای جلوگیری از غصب زمین تشکیل داده‌ است.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا