اخبار افغانستان

معاون وزیر خارجه پاکستان: شهروندان افغانستان در ناامنی‌های پاکستان دست دارند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: حنا ربانی کهر، دومین مقام وزارت خارجه پاکستان است که در دو روز گذشته در رابطه به افزایش حملات اخیر در پاکستان واکنش نشان داده و شهروندان افغانستان را متهم به دست داشتن در حملات تروریستی در پاکستان کرده است.

معاون وزیرخارجه پاکستان گفته است که اکثریت شهروندان افغانستان حتا کسانیکه با ویزای صحی به پاکستان آمده اند در ناامنی‌ها دست دارند. او گفته است که اسناد و مدارک لازم را با مقامات گروه طالبان در کابل شریک کرده اند و از آنان خواسته اند که برای جلوگیری آن اقدام کنند.

این مقام وزارت خارجه در گفتگو با شبکه آج نیوز پاکستان به روز (چهارشنبه، ۱۱ اسد) این مطالب را ابراز کرده و حتا گفته‌های وزیرخارجه این کشور را تکرار کرده و گفته که کشورش مطابق به قوانین بین المللی حق دفاع از خود را دارد و در صورت اقدام نکردن طالبان به مواضع تروریستان در افغانستان حمله خواهند کرد.

روز گذشته بلاول بوتو، وزیرخارجه پاکستان نیز به طالبان هشدار داد که اگر جلو فعالیت‌های ضد پاکستانی را از خاک افغانستان نگیرد، به پایگاه‌های تروریستان مطابق قوانین بین المللی حمله خواهند کرد.

پیش از این دیگر مقامات پاکستان از جمله وزیردفاع این کشور نیز گفته بود که تروریستان از افغانستانِ تحت کنترول طالبان علیه دولت پاکستان برنامه ریزی می‌کنند.

در همین حال عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان، به گفته‌های وزیر خارجه این کشور واکنش نشان داده و حمله نظامی به افغانستان را احمقانه خوانده است. خان گفته که طالبان بهترین گزینه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

از اوایل امسال حملات تروریستی به مراکز نظامی و تجمعات در خاک پاکستان افزایش یافته است، گروه طالبان که در پی حمایت پاکستان به کابل مسلط شدند، اکنون از سوی این کشور متهم هستند که به تروریستان به خصوص تی‌تی‌پی در خاک افغانستان پناه داده اند تا علیه دولت پاکستان با خیال راحت برنامه ریزی و عملی کنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا