اخبار افغانستان

طالبان سهم کمک‌ها مردم بامیان را برای میدان وردک فرستادند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: منابع مردمی از استان بامیان گفتند که مسوولین گروه طالبان سهم کمک‌های بشردوستانه برای مردم بامیان را به استان میدان وردک فرستاده اند.

آنان با ابراز نگرانی از این کار طالبان می‌گویند، در حالی که اکثریت مردم استان بامیان در فقر و بیکاری و عدم مصونیت غذای به سر می‌برند، سهم کمک‌های بشردوستانه به دیگر مناطق فرستاده شده است. نیازمندان گفتند که یگانه امید شان کمک سازمان‌های جهانی است اما طالبان بدون در نظر گرفتن وضعیت مردم سهم آنان را برای مردم میدان وردک فرستاده اند.

سازمان غذای جهان پیش از این برای 1200 خانواده نیازمند در استان میدان وردک توزیع کرد.

احمد علی، باشنده استان بامیان می‌گوید، مردم این استان خیلی نیازمند اند. او می‌افزاید که مصروف کارگری در روستای خود است و بارها شاهد مداخله طالبان در روند توزیع کمک‌های سازمان ملل متحد بوده است. او گفت که طالبان کمک‌ها را برای افراد نزدیک به خود توزیع می‌کنند.

پیش از این نیز شکایت‌های از حیف و میل کمک‌های جهانی و سازمان ملل متحد توسط اداره مهاجرین طالبان در استان بامیان به نشر رسیده است.

این درحالی‌ست که گزارش‌های زیادی توسط رسانه‌ها به نشر رسیده که نشان می‌دهد طالبان بیشترین کمک‌های سازمان ملل متحد و کشور های کمک دهند را حیف میل کرده و برای اعضای خود توزیع کرده اند. از سوی هم شماری از نهاد‌های بین‌المللی کمک رسان به دلیل آنچه مداخله و دستبرد طالبان در کمک‌های بشردوستانه گفتند، روند کمک رسانی را به مردم افغانستان متوقف کردند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا