اخبار افغانستان

مردم یک روستا در دایکندی از هزینه خود مکتب می‌سازند

سیمرغ، دایکندی: باشندگان یک روستا در شهرستان مهرامور استان دایکندی از هزینه شخصی شان برای یک مکتب متوسطه، ساختمان می سازند.
منابع محلی امروز چهارشنبه 16 سنلبه/ شهریور به سیمرغ می‌گویند، باشندگان روستای نالج در شهرستان مهرامور استان دایکندی در یک اقدام بی‌پیشنه میخواهند از هزینه شخصی شان یک مکتب متوسط را بسازند. کار ساختمان سازی این مکتب به تازگی از سوی مردم محل آغاز شده است.
این مکتب متوسطه در 14 صنف درسی و شعبه اداری ساخته می شود که با ساخته شدن این مکتب 450 دانش‌آموز در مکان امن و فضای خوب دسترسی پیدا خواهند کرد.عیاض یک تن از باشنده گان روستای مهرامور در گفتگوی به سیمرغ می‌گوید کودکان روستای نالیج از مکتب دور بودند و در فضای باز تعلیم می‌کردند. او می‌گوید با وجودی که مردم منطقه از اقتصاد ضعیف برخوردار اند می‎‌خواهند با اعمار ساختمان این مکتب سهم خود را در رشد معارف اداکنند و به دنیا پیام دهند که مردم افغانستان خواستار تعلم و تحصیل و صلح پایدار در کشور اند. او ابراز امیدواری می‌کند در آینده های نزدیک دختران بالاتر از صنف ششم نیز به مکتب بروند و دروازه مکتب به روی هیچ طفل مسدود نباشد.به اساس اطلاعات از منابع در معارف دایکندی، شهرستان مهرامور دارای 70 مکتب است و اکثریت این مکاتب فاقد ساختمان اند و همچنان این چندمین بار است که مردم با هزینه شخصی  شان در استان دایکندی، برای مکاتب ساختمان می سازند.گفتنی است استان دایکندی از جمله استان‌های محروم کشور است که نه حکومت جمهوریت  توجه‌ی به این استان داشته و نه گروه طالبان؛ دایکندی در تقسیم بندی حکومت گذشته از استان‌های درجه سوم به حساب می رفت که کمترین رسیدگی و  توجه به آن صورت می‌گرفت.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا