اخبار افغانستان

بازداشت 90 طالب تاجیک و اوزبیک‌تبار در سمنگان

سیمرغ ، سمنگان: منابع محلی از شهر ایبک مرکز سمنگان گزارش می‌دهند که طالبان 90 نفر از طالبان تاجیک و اوزبیک تبار و حامیان آنان را به اتهام همکاری و همدستی با داعش بازداشت کردند.
منابع محلی امروز یک‌شنبه 2 اسد/مرداد به سیمرغ  می‌گویند که گروه طالبان دست‌کم 90 تن از طالبان تاجیک تبار و هواداران این گروه  را در شهر ایبک مرکز سمنگان بازداشت کرده اند.
به گفته منابع این افراد زمانی بازداشت شدند که برای انتقاد از حمله طالبان پشتون تبار بالای خانه یک فرمانده تاجیک تبار طالبان به دفتر والی این گروه رفته بودند.
طالبان پشتون تبار در حمله به خانه یک فرمانده تاجیک تبار این گروه 2 تن از طالبان تاجیک را کشتند و اجساد شان را به اتهام داعش بودن در میان بازار شهر ایبک به نمایش گذاشتند.
به گفته منابع طالبان اوزبیک و تاجیک‌تبار و هوادران شان به روز شنبه 1 اسد/مرداد به دفتر والی گروه طالبان می‌روند و از او می‌خواهند که دیگر به خانه فرماندهان اوزبیک و تاجیک طالبان لشکر کشی نکنند و تلاشی خانه های آنان در هماهنگی با مسوولین تاجیک و اوزبیک‌تبار طالبان صورت بگیرد، اما استخبارات گروه طالبان در استان سمنگان به دستور والی این گروه این افراد را بازداشت و به زندان انداخته اند.
منبع افزودند که طالبان اوزبیک و تاجیک‌تبار به والی این گروه در سمنگان نیز پیشنهاد داده اند که طالبان پشتون تبار را به جای طالبان تاجیک تبار و اوزبیک‌تبار در وظایف دولتی نگمارد و در صورت تعویض یکی از این افراد باید از قوم خود شان کسانی به وظیفه تعین شوند.
در آخرین مورد قاری زبیر موسی‌زی سکرتر والی گروه طالبان که سرپرستی ولایت سمنگان را نیز به عهده داشت خود را به حیث ولسوال شهرستان خلم به جای یک فرمانده تاجیک تبار طالبان تعین کرد و این موضوع باعث انتقاد طالبان تاجیک و اوزبیک از طالبان پشتون تبار و والی طالبان در سمنگان شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا