اخبار افغانستان

طالبان دو برادر را در پنجشیر بازداشت کردند

سیمرغ به نقل صدای افغانستان، پنجشیر: منابع محلی می‌گویند، نیرو های استخبارات طالبان دو برادر را که باشنده های اصلی روستای “تنخو” هستند از شهرستان دره این استان بازداشت و به جای نامعلومی انتقال داده اند.

منابع امروزچهارشنبه،24 جوزا/ خرداد به خبرگزاری صدای افغانستان گفتند، این دو برادر که سعادت میر و خوش دل نام دارند، دو روز پیش از مربوطات شهرستان دره بازداشت کرده اند.

به گفته منبع سعادت میر از فرماندهان محلی طالبان بود و همچنان برادرش خوش دل معاون پیشین قومندانی امینه طالبان درشهرستان دره بوده است.

گفته می‌شود این دو تن از افراد نزدیک به مولوی قدرت الله والی پیشن طالبان برای استان پنجشیر می‌باشند.

یک تن از نزدیکان این دو تن به  اسم مستعار فرهاد به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گوید، این دو تن با طالبان مستقر در این شهرستان دچار اختلاف شده و هم چنان سلاح های جمع آوری شده مردم را برای این گروه تسلیم نکرده بودند که از سوی انها بازداشت شدند.

سعادت میر عضوه نیروی خیزش مردمی در زمان جمهوریت بوده و همچنان برادرش سرباز امنیت ملی ایفای وظیفه می‌کرده است.

همزمان یا این طالبان یک محاسن سفید  70 ساله را نیز از شهرستان “عنابه” بازداشت و به جای نامعلومی انتقال داده اند.

قابل ذکر است در ماه های اخیر گروه طالبان شمار زیادی از باشنده های استان پنجشیر را به بهانه های مختلف بازداشت کرده و به زندانهای خود اسنتقال داده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا