اخبار جهان

احتمال درگیری‌های شدیدتر در اوکران؛ پوتین دستور رزمایش سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در واکنش به تهدیدات کشورهای غربی مبنی بر اعزام نیرو به اوکراین، دستور رزمایش سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است.
به گزارش گاردین، کاخ کرملین امروز (دوشنبه، ۱۷ ثور/اردیبهشت) اعلام کرده است که «رزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه پاسخی به اظهارات غرب در مورد اعزام نیرو به اوکراین است».
به گزارش این رسانه، دیمتری پسکوف، سخن‌گوی کرملین به اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین اشاره کرده است.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که هدف از این رزمایش «افزایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام وظایف رزمی است و به دستور پوتین برگزار خواهد شد».
این وزارت افزوده است که این مانورها شامل یگان‌های موشکی منطقه‌ی نظامی جنوب به همراه نیروی هوایی و نیروی دریایی است.
آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است که این اولین‌بار است که روسیه به‌صورت علنی رزمایش‌های مربوط به سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را اعلام می‌کند.
براساس گزارش این رسانه، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی شامل بمب‌های هوایی، کلاهک‌های موشک‌های کوتاه‌برد و مهمات توپخانه‌ای است و برای استفاده در میدان‌های جنگ طراحی شده‌اند.
در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که این سلاح‌ها قدرت کم‌تری نسبت به کلاهک‌های عظیمی دارند که موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را مسلح می‌کنند و قصد دارند کل شهرها را نابود کنند.
آسوشیتدپرس گفته است که به‌ نظر می‌رسد اعلام علنی این رزمایش یک هشدار برای متحدان غربی اوکراین برای درگیر شدن عمیق در جنگ این کشور با روسیه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا