اخبار افغانستان

سمیع سادات: ثنا‌ءالله غفاری رهبر داعش، عضو شبکه حقانی بود

در پی نشر گزارش رویترز درباره ثناءالله غفاری، رهبر داعش خراسان،‌ سمیع سادات،‌ از فرماندهان ارشد ارتش پیشین می‌گوید غفاری عضو گروه حقانی بوده و ارتباطی با نیروهای امنیتی و دفاعی خراسان‌افغانستان نداشته است.

رویترز در گزارشی که روز سه‌شنبه، به نقل از برخی منابع خود گفته بود که رهبر داعش خراسان مدتی در ارتش این کشور وظیفه داشته است.

اما فرمانده پیشین نیروهای ویژه ارتش ملی گفته که ثناءالله غفاری دانشجوی سال اول دانشگاه پلی‌تخنیک کابل بوده و بعد به شبکه حقانی پیوسته است. به گفته آقای سادات، غفاری بعد از دوسال کار با این شبکه،‌ در سال ۲۰۲۰ و پس از امضای توافق دوحه میان امریکا و طالبان،‌ به فرمان سراج‌الدین حقانی، به داعش پیوست.

این فرمانده ارشد ارتش دولت پیشین خراسان‌افغانستان می‌گوید که هدف حقانی از فرستادن غفاری به داعش این بود که همان حملاتی که گروه حقانی پیش از رسیدن به قدرت در کشور انجام می‌داد، پس از رسیدن گروه طالبان به قدرت، به نام داعش ادامه یابد.

در ماه اپریل سال ۲۰۲۰ میلادی، امنیت ملی خراسان‌افغانستان از بازداشت اسلم فاروقی،‌ رهبر وقت گروه داعش خراسان خبر داد و پس از آن ثناءالله غفاری، مشهور به شهاب‌ المهاجر، رهبر این گروه معرفی شد. آقای سادات می‌گوید غفاری با کمک شبکه حقانی، به رهبری گروه داعش خراسان رسید.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا