اخبار افغانستان

طالبان 7 تن از باشندگان پنجشیر را بازداشت کردند

سیمرغ، پنجشیر: براساس گزارش منابع مختلف استخبارات گروه طالبان 7 تن از باشندگان شهرستان‌های دره و حصه اول استان پنجشیر را بازداشت کردند.
منابع محلی امروز دوشنبه، 1 حوت /اسفند، به سیمرغ، گفتند که طالبان دو روز قبل  7 تن از باشندگان شهرستان‌های حصه اول و شهرستان دره استان پنجشیر بازداشت کرده‌اند.
منابع اضافه کردند، طالبان 5 تن را دو روز قبل از روستایی خارو شهرستان حصه اول از  خانه‌های‌شان و 2 تن دیگر را از شهر کابل بازداشت کرده‌اند. به گفته منابع تا کنون مشخص نیست که طالبان این افراد را به‌کجا منتقل کرده‌اند.
منابع تصریح کردند، در میان 5 تن که از شهرستان حصه اول بازداشت شده اند،  2 تن شان افراد کهن سال هستند و به جرم اینکه از نزدیکان اعضای جبهه مقاومت ملی می‌باشند بازداشت و زندانی شدند.
هم‌چنان منابع خبرداده‌اند، طالبان 2 تن از باشندگان روستایی کهنسار را به نام‌های محمد صادق و ذکریا از شهر کابل بازداشت کردند.
منابع افزودند، محمد صادق کشاورز و ذکریا از نظامیان پیشین کشور بود که با سقوط نظام به دست طالبان شغل آزاد داشتند  که با ضرب و شتم دو روز قبل توسط طالبان بازداشت شدند.
گفته می‌شود، این 5 تن به اتهام همکاری جبهه مقاومت ملی بازداشت و زندانی شدند.
این در حال‌است که طی یک ماه گذشته ده‌ها تن از باشندگان پنجشیر را در شهرستان‌های پنجشیر و شهر کابل بازداشت کردند.

سالارآزادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا