اخبار افغانستان

در برنامه یاد بود از چهارمین سالیاد سلیمانی و شهدای کرمان مطرح شد: علیه تروریسم باید متحد شد

بنیاد شهید احمدشاه مسعود در مشهد از چهارمین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی و شهدای گلزار شهدا در کرمان گرامی‌داشت کرده و حمله تروریستی به گلزار شهدا در استان کرمان ایران را تروریستی خوانده و تقبیح کرده است.
دکتر بشیر احمد صمیم، رئیس بنیاد شهید احمدشاه مسعود، امروز چهارشنبه( ۲۰ جدی/دی) در دفتر بنیاد شهید مسعود در مشهد صحبت می‌کرد، گفت که مرکز فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان است و لانه اصلی تروریزم جهانی افغانستان تحت سلطه طالبان است.
آقای صمیم افزود که گروه‌های تکفیری و متحجر در محور گروه طالبان در افغانستان جمع شده‌اند و با راه اندازی حملات تروریستی به جان مردمان بی‌گناه در افغانستان و کشورهای اسلامی منطقه، می‌خواهند برنامه و سیاست کشورهای استعمارگر را عملی سازند و برای بدنامی اسلام کمر بسته‌اند.
آقای صمیم ضمن همدردی با خانواده قربانیان حمله تروریستی در گلزار شهدا در کرمان، تاکید کرد که مردم افغانستان در کنار مردم ایران می‌ایستند و با تروریزم جهانی مبارزه خواهند کرد.
او گفت مردم افغانستان سال‌هاست قربانی تروریزم و اهداف شوم شان شده است و درد مردم ایران را به خوبی درک می کنند و این هم‌سرنوشتی دو ملت است.
او افزود که مردم افغانستان بیشترین آسیب را از بابت افکار تروریستی و گروهای تکفیری در افغانستان دیده‌اند و این پدیده شوم در حال دامن‌گیری شدن همه کشورهای منطقه شده است.
او از کشورهای منطقه به خصوص جمهوری اسلامی ایران خواست که مبارزه مشترک را علیه تروریزم منطقه‌ی و جهانی آغاز کنند و تاکید کرد که بنیاد شهید احمد شاه مسعود به مبارزه و عدالت خواهی تا تحقق عدالت اجتماعی دوام خواهد داد.
سید محمد حسین حسینی، استاد دانشگاه که در این برنامه سخن می‌زد، نگرانی‌های عمیق خود را از گسترش تروریزم و افکار افراطی در منطقه ابراز کرد و همه عدالت‌خواهان و کشورهای منطقه را به مبارزه مشترک علیه این پدیده فراخواند.
او نیز به این باور است که تروریزم و افراط گرایی از افغانستان تحت سلطه طالبان حمایت و همگانی می‌شود و این گروه هرگز نمایندگان فقه حنفی نیستند.
او طالبان را گروه تکفیری و متحجر خواند که با تبلیغ افکار تکفیری خود در تلاش بدنامی اسلام هستند.این استاد دانشگاه گفت، در حالی طالبان انتحار، انفجار و کشتار مردم بی‌گناه را در مساجد، مکاتب، بیمارستان‌ها و مکان های عمومی جواز می‌دهند که در مخالفت با اسلام است و فقه‌های اسلام آن را ناجایز، نادرست و زشت می‌خوانند.
آقای حسینی هم‌چنان گفت که طالبان و داعش هردو از یک آدرس و با یک فکر هستند که جز کشتار و خونریزی چیزی دیگری را نمی شناسند. او هم‌چنان نگران افزایش مدارس آموزش تروریستی از سوی گروه طالبان در افغانستان است و می‌گوید که کشتار و انفجار در همین مدارس از سوی طالبان آموزش داده می شود که دامن‌گیر همه منطقه خواهد شد.
مولوی حبیب الله حسام، رئیس شورای عالی علمای جبهه مقاومت ملی که نیز در این برنامه صحبت می‌کرد، گفت: گروهی در افغانستان حاکم شده که به جز خود هیچ کسی دیگری را مسلمان نمی‌داند و با باور تکفیری خود شان بزرگترین صدمه را به جهان اسلام می‌زنند.
آقای حسام، از مبارزات شهید قاسم سلیمانی فرمانده برون مرزی سپاه قدس نیز یاد کرد و گفت که کار، فعالیت و اندیشه او استخوان‌های استکبار جهانی را سوزنده بود و بزرگترین ترس را در دل دشمنان اسلام به میان آورده بود، از همین رو چند کشور برای برداشتن او برنامه‌ریزی مشترک کردند.رئیس شورای عالی علمای جبهه مقاومت ملی افغانستان، نیز از افزایش بی نظمی و ظلم طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا