اخبار افغانستاناخبار

جبهه مقاومت ملی: دستاورد جهاد در اثر یک توطیه از بین رفت و «گروه تروریستی طالبان» پدید آمد

جبهه مقاومت ملی در اعلامیه‌ای به مناسبت ۲۶ دلو(سالروز خروج شوروی از خراسان‌افغانستان) گفته است که دستارود جهاد مردم خراسان‌افغانستان در اثر یک توطیه منطقه‌ای از بین رفت و گروه طالبان به وجود آمد.
این جبهه گروه طالبان را به نمکی در زخم مردم خراسان‌افغانستان تشبیه کرده و گفته است که با دریغ و درد، پیروزی بزرگ مردم ما با توطیه‌های دیگری مواجه شد و محصول آن ظهور گروه طالبان بود که بالای زخم‌های مردم نمک پاشید و 30 سال است که مداوم خون می‌ریزند.
جبهه مقاومت ملی، در این اعلامیه، ضمن این که از مبارزات مردم خراسان‌افغانستان ستایش می‌کند، خود را متعهد در برابر مردم دانسته و بر مبارزه مسلحانه علیه گروه طالبان تاکید کرده است. در اعلامیه آمده است:” چنان‌که در گذشته بارها مردم خراسان‌افغانستان در برابر اشغال و زورگویی ایستاده‌اند و به حاکمیت‌های مزدور و دست‌نشانده نه گفته اند، این بار نیز به گروه تروریستی طالبان اجازه نخواهند داد که حاکمیت نامشروع و ظالمانه را با تحمیل نقشه‌ها و اجنداهای بیگانگان بر مردم تحمیل کند”.
٣٥ سال پیش از امروز، در بیست و ششم دلو/بهمن ۱۳۶۷ خورشیدی، آخرين عضو قشون سرخ اتحاد جماهير شوروى، از خراسان‌افغانستان خارج شد و دولت‌های پیشین آن را(26 دلو) رخصتی اعلام داشته و گرامی‌داشت می‌کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا