اخبار افغانستان

«انتشارات‌ و کتاب‌فروشی مقصودی» متوقف می‌شود

«انتشارات و کتاب‌فروشی مقصودی» اعلام کرده است که پس از دو دهه فعالیت در حوزه‌ی نشر و فروش کتاب، ادامه‌ی فعالیت‌اش «ناممکن» شده است.
«اطلاعات روز» به نقل از ناصر مقصودی، مسوول این انتشارات نوشته است که او پس از تحمل «رنج‌ها و دردهای زیاد»، تصمیم به تعطیلی این انتشارات گرفته است. آقای مقصودی دلیل اصلی توقف فعالیت این انتشارات را «مشکلات اقتصادی» و «عدم فروش کتاب» خوانده است. او افزود که این انتشارات تنها در صورتی به فعالیت خود ادامه خواهد داد که بتواند حامی مالی پیدا کند.
انتشارات و کتاب‌فروشی مقصودی در «مارکت ملی»، در چهارراهی پل‌سرخ کابل قرار دارد. مسئول این انتشارات می‌گوید که او ابتدا فعالیت خود را با راه‌اندازی کتاب‌فروشی مقصودی در سال ۱۳۸۲ خورشیدی آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۹۲ خورشیدی جواز انتشارات مقصودی را از وزارت اطلاعات و فرهنگ خراسان/ افغانستان دریافت کرد.
به‌گفته‌ی آقای مقصودی، این انتشارات پل ارتباطی خوبی میان نویسندگان و فرهنگیان کشور ایجاد کرده بود و در سال‌های گذشته آثار زیادی از نویسندگان معروف کشور، منتشر کرده است.
از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، محدودیت‌هایی بر چاپ و نشر کتاب از سوی این گروه وضع شده است. طالبان در مواردی، شماری از کتاب‌ها را از کتاب‌فروشی‌های کابل، از جمله کتاب‌فروشی‌های واقع در پل‌سرخ جمع‌آوری کرده‌اند.
از سوی دیگر، کتاب‌فروشان می‌گویند که با رکود بازار کتاب مواجه هستند و میزان فروش آن‌ها به شدت کاهش یافته است و هیچ نهاد و ارگانی نیز از آنان حمایت نمی‌کند.
این مشکلات باعث شده است که شماری از کتاب‌فروشی‌ها، به فعالیت خود ادامه داده نتوانند و برای همیشه تعطیل شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا