اخبار افغانستان

بخش زنان سازمان ملل متحد: حاضر نیستیم با تیم‌های مردانه در افغانستان کار کنیم

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: بخش زنان سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید، بیشتر دفاتر این سازمان تحت تاثیرممنوعیت فرمان کار زنان طالبان قرار گرفته است.
این سازمان امروزدوشنبه، 1 جوزا /خرداد، با نشر اعلامیه‌ای  گفته است فرمان ممنوعیت کار زنان در افغانستان از سوی طالبان تاثیر بیشتری روی کار کارمندان زن سازمان ملل متحد گذاشته و بطور کلی خدمت رسانی برای مردم را قطع کرده است.
این نهاد اضافه کرده که ماموریت‌های سازمان ملل متحد در هیچ جای از دنیا به جز افغانستان به چالش کشیده نشده است.

اعلامیه این نهاد افزوده که این چالش می‌تواند ضربه سختی را برای سازمان‌های مدد رسان و کمک‌های این سازمان در بخش‌های مختلف بزند.‌
در ادامه این بیانیه آمده که طالبان با فرمان ممنوعیت کار زنان این قشر از جامعه را به صورت سیستماتیک از صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی حذف کرده اند، در حالی که سازمان ملل متحد بر اساس همین ارزش‌ها بنا شده است.
سازمان ملل افزوده که از هفتاد درصد کارمندان این سازمان 5 درصد آن‌را زنان تشکیل می‌دهد.
در اعلامیه‌ای سازمان ملل متحد همچنان اضافه شده است که زنان کارمند این سازمان تحت تاثیرمنحصر به فردی قرارگرفته اند از این رو حاضر نیستند با تیم‌های مردانه در افغانستان کارکنند.
این در حالی‌ست که طالبان در فرمان‌های مختلف زنان را از تمام صحنه‌ها سیاسی، فرهنگی، کاردر بخش‌های مختلف به ویژه سازمان ملل متحد منع کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا