اخبار افغانستان

افغانستان تهدیدی به کشورهای همسایه؛ تاجیکستان دو پاسگاه امنیتی ایجاد کرد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: وزارت دفاع تاجیکستان در اعلامیه از ایجاد دو پاسگاه در مرز افغانستان خبرداده‌است.

ریاست جمهوری تاجیکستان روز یک‌شنبه 7 جوزا/ خرداد، اعلان کرد که این کشور درمنطقه شهر طوس از مربوطات  استان «ختلان» که در مرز افغانستان موقعیت دارد دو پاسگاه امنیتی ایجاد کرده‌است.

 در این خبرنامه گفته شده‌است که نیروهای مرزی این کشور با «شجاعت و فداکاری» از مرزهای تاجیکستان دفاع می‌کنند.

 نیروهای مرزی تاجیکستان گفتند که این پایگاه‌های جدید به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی ساخته شده و مجهز با تجهیزات پیش‌رفته است.

این دو پاسگاه در حالی‌ ایجاد شده‌است که افغانستان زیر حاکمیت گروه طالبان تبدیل به لانه ترویسیم شده‌است و بیش از بیست سازمان تروریستی زیر حاکمیت طالبان در مناطق مختلف افغانستان فعالیت دارند.

 گروه انصارالله تاجکستانی که از سازمان‌های تروریستی و ساحه فعالیت‌اش تاجیکستان است نیز زیر حاکمیت این گروه در مناطق مرزی استان بدخشان افغانستان فعالیت دارند و هرلحظه تاجیکستان و مرزهای این کشور را تهدید می‌کنند.

گفته‌می‌شود، تنش‌های مسلحانه میان مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و گروه طالبان نیز سبب نگرانی بسیاری از کشورهای همجوار افغانستان شده و برخی آن‌ها طالبان را متهم به نداستن هنجارهای بین المللی و حسن همجواری کردند و افزودند که طالبان نیروهای تخصصی در مرزها ندارند.

این در حالی‌است؛ وزیر خارجه پاکستان، دو روز پیش در گفت‌وگو با یک رسانه پاکستانی، خاک افغانستان را تهدید برای کشورهای منطقه خوانده و افزوده‌ است که پس از تسلط گروه طالبان پنجاه حمله تروریستی در داخل پاکستان صورت گرفته‌است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا