اخبار افغانستان

بازداشت و کوچ اجباری، کار روزمره طالبان در پنجشیر

سیمرغ، پنجشیر: گروه طالبان ۶ ‌تن از باشندگان روستای قولندور شهرستان آبشار استان پنجشیر را باز داشت ‌و به جای نامعلوم انتقال داده‌اند.
منابع محلی امروز دوشنبه، ۲۷سرطان/تیر به سیمرغ می‌گویند، طالبان خوارج روز گذشته ۶ ‌تن از باشندگان قولندور شهرستان آبشار را به اتهام داشتن اسلحه بازداشت و به جای نامعلوم انتقال داده‌اند.
از سوی‌دیگر منابع موثق از شهرستان دره عبدالله‌خیل خبر داده‌اند که یک تعداد افراد نظامی طالبان مستقر در روستای زردی این شهرستان که پشتون‌تبار هستند، بی‌موجب به توهین و تحقیر مردم محل می‌پردازند.
منابع می‌افزایند، دو روز قبل یک جوان هنگام حفر چای کچالو در روستایی تندخوی این شهرستان از سوی طالبان بازداشت، سپس مورد شکنجه شدید این گروه قرار گرفته است و هم‌چنان یک جوان دیگر را در سرپل روستای زردی بازداشت و قصد داشته‌اند که به کوه‌ بالا کنند و به قتل برسانند که با سر و صدا مادرش او را رها می‌کنند.
منابع هم‌چنان تصریح کرده است، باشندگان محل از ظلم و لت و کوب طالبان به ستوه آمدند، این گروه دهاقین و مردم بی‌طرف را بدون داشتن کدام اسناد و مدارک مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
این درحالی‌است که هفته قبل گروه طالبان چندین فامیل را در روستایی عبدالله‌خیل شهرستان دره مجبور به کوچ اجباری کردند و از منازل آن‌ها به عنوان پایگاه‌های نظامی خود استفاده می‌کنند و هم‌چنان میو‌ه‌ باغ‌‌های باشندگان این روستا را بدون رضایت مالک آن استفاده می‌کنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا