اخبار افغانستان

استقبال جبهه‌ی مقاومت از گزارش سازمان عفو بین‌الملل؛ جنایات طالبان با انگیزه‌های قومی و مذهبی صورت می‌گیرد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: دفتر رسانه‌های جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان در یک اعلامیه‌ای از گزارش تحقیقی سازمان ملل در رابطه به جنایات جنگی طالبان استقبال کرده و افزوده که جنایات این گروه منحصر به پنجشیر نیست و مردمان سایر استان های کشور تحت ستم و ظلم وحشتناک این گروه قرار دارند.
سازمان عفو بین الملل به تاریخ 18 جوزا/ خرداد، گزارش‌ای را منتشر کرد که جنایات ضد بشری گروه طالبان را در پنجشیر افشا کرده است. در این گزارش مستند شده که طالبان دست به قتل، شکنجه، تیرباران اسرا، شکنجه گروهی مردم زده اند.
به تازه‌گی امروز دوشنبه، 22 جوزا /خرداد، دفتر رسانه‌های جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که این جریان نیز اسناد

و شواهد فراوان در اختیار دارد که نشان می‌دهد، گروه طالبان خلاف تمام اصول و موازین حقوق بین المللی دست به جنایات هولناک و سازمان یافته ضد بشری زده اند.
در اعلامیه‌ی جبهه مقاومت ملی آمده که جنایات طالبان تنها به پنجشیر خلاصه نمی شود و این گروه از خوست و فرینگ، تا بدخشان و دایکندی روزانه ده‌ها مورد جنایت را مرتکب می شوند. جبهه‌ی مقاومت افزوده که کوچ اجباری، سنگسار، شکنجه، تجاوز زنان، قطع اعضای بدن و نسل کشی از سوی طالبان با انگیزه قومی، مذهبی و استبدادی صورت می‌گیرد.
اعلامیه‌ای جبهه مقاومت ملی افزوده که نشر گزارش سازمان عفو بین المللی به عنوان یک مرجع بیطرف و افشا سازی جنایات ضد بشری طالبان بی تردید منجر به آگاهی هرچی بیشتر جهانیان از سیمای غیری انسانی گروه طالبان می شود، اما افزوده که آنچه در گزارش سازمان عفو بین الملل گفته شده بخش اندک از جنایات هولناک طالبان است.
همچنان جبهه مقاومت ملی افغانستان از محکمه جنایی بین المللی و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درخواست کرده که جنایات ضد بشری رهبران و افراد گروه طالبان را بررسی و آنان مورد پیگیرد قرار دهند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا