اخبار افغانستان

اعلامیه جبهه مقاومت ملی افغانستان به مناسبت عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم
با اتحاف دعا به روح پاک شهدای راه آزادی، به ویژه جانبازان فداکار جبهات مقاومت ضد طالبانی، جبهه‌ مقاومت ملی فرارسیدن عید سعید فطر را به پیشگاه ملت متدین و شریف افغانستان و همه مسلمانان جهان تبریک گفته عبور موفقانه و مومنانه امت اسلامی از آزمون معنوی ماه صیام را گرامی می‌دارد. ماه مبارک رمضان بهترین مصداق کسب رضایت الهی در یک مبارزه معنوی و خالصانه است که بدون شک سرمشق و الهامیست برای همه مبارزان آزادیخواه که در مسیر دشوارگذار آزادی گام برمی‌دارند و رفتار و کردارشان برای کسب رضایت الهی و رفاه و آرامش مردم است.
با دریغ، علی‌الرغم پیام آرامش‌بخش و روحانی ماه صیام که ریاضت معنوی و صلح با خویشتن و دیگران را مژده می‌دهد، ماشین کشتار، جنایت و عذاب روحی در فضای حاکمیت طالبانی در کشور ما در جریان این ماه مبارک نه تنها که توقف داده نشد، بلکه این جنایات افزایش پیدا کرد و در حالی که بحران بی‌سابقه بشری زندگی مردم را تهدید می‌کند و مردم فقیر امنیت جسمی و روانی شان را در سایه یک حکومت خودکامه از دست داده‌اند، افغانستان تحت حاکمیت طالبان به زندان مجسم مردم بی‌نوا و مظلوم ما تبدیل شده است.
وضعیت موجود در افغانستان طالبانی، تعریفی جز تاریکی و شر مطلق ندارد. هزاران شهروند بی‌دفاع اعم از زنان، فعالان مدنی و حقوق بشری، خبرنگاران، استادان و کسبه‌کاران به اتهام‌های دروغین در زندان‌های طالبان تحت شکنجه و رنج به سر می‌برند و اما طالبان با شریعت خودخوانده و قرائت اهانت‌آمیز از دین پاک اسلام، خود را داعیه‌دار دین و اخلاق می‌دانند. باور داریم که این وضعیت فلاکت‌بار به هر اندازه دوام کند، به همان میزان سطح مشروعیت مبارزات آزادایخواهانه ما و مردم ما را در برابر این گروه بیشتر می‌کند چه بسا اکنون هم هیچ شبهه‌ای در مورد مشروعیت و حقانیت ایستادگی مردم در برابر زور و ظلم و تجاوز باقی نمانده است.
هموطنان گرامی!
آگاه هستیم که مردم عزیز ما از جبهه مقاومت ملی انتظارات بزرگی دارند و به همین ترتیب از مسوولیت خطیر تاریخی جبهه در راستای برگرداندن آرامش دوباره به مردم، برقراری صلح و نظم، وحدت و یکپارچگی، استقلال و آزادی سرزمین خویش نیز آگاهی کامل داریم و در این راستا ایستادگی و حمایت بشری، فکری و معنوی مردم به ما انگیزه و امید این را می‌دهد که انشاالله با حمایت مردم این راه دشوار را طی کنیم و فردای آزادی را برای مردم خود رقم بزنیم.
باور داریم که رفتارهای جنایتکارانه طالبان، مسلمان‌کشی آنان در ماه رمضان، رفتارهای غیرانسانی و اسلامی تیرباران کردن اسیران جنگی و تحویل ندادن جنازه شهدا و ممنوعیت ادای نماز برای شهدا همه و همه باعث انزجار و تنفر بیشتر مردم ما در برابر این گروه شده است و زمینه قیام و رستاخیز مردمی که در همان روزهای اول پس از سقوط دولت فراخوان داده بودیم را فراهم کرده است. انشاالله با آمادگی‌های بیشتر نظامی و سازماندهی نیروهای انسانی و با پشتیبانی مردم خود، به این وضعیت نقطه پایان خواهیم گذاشت. موضع و موقف جبهه مقاومت ملی، مانند گذشته تاکید و اولویت‌دهی به بسیج و اتحاد همه نیروهای ضد طالبانی در صف واحد است و باور ما این است که مسیر آزادی و برگشت آرامش دوباره به افغانستان، از سبب ایستادگی و مبارزه و فداکاری حاصل می‌شود نه از تعامل، معامله و شریک شدن در سفره جنایات طالب.
باور داریم که لابیگری برای طالبان یک کار بیهوده، فاقد نتیجه و در منافات با منافع جمعی مردم ماست و از همین‌رو از سازمان‌ها و کشورهای منطقه و جهان انتظار داریم که به جای اغماض جنایات طالب، در صف مردم قرار بگیرند، از تعامل و فرصت‌دادن به آنان دست بردارند و این گروه باید به پاسخگویی در برابر رفتار و اعمالشان وادار شوند.
خداوند بزرگ به برکت طاعات و نیایش‌های خالصانه شما مردم رنجدید، به برکت اشک‌های یتیمان، قلب‌های مجروح و خسته مادران ما، مقاومت آزادیبخش مردم ما را پیروز بگرداند. ایام عید سعید فطر، پایان رنج‌های طولانی مردم ما باشد
 جبههٔ مقاومت ملی افغانستان
۳۱ حمل ۱۴۰۲
۲۹ رمضان المبارک ۱۴۴۴
نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا