اخبار جهاناخبار

️دختر البغدادی: برادرم هم‌عقیده‌ی پدرم بود و خود را منفجر کرد

تلویزیون الحدث روز جمعه( ۲۷ /دلو/بهمن) گفتگویی را با عمیمه، یکی از دختران ابوبکر البغدادی منتشر کرد.
عمیمه در اظهاراتی که بعدتر جنجالی شد، گفت: «وقتی پدرم را در تلویزیون دیدم که خلافت داعش را در مسجد النوری موصل اعلام کرد، بسیار شوکه شدم. او یک هفته پس از این خطبه به خانه بازگشت.»
او در ادامه گفت که «اسرای ایزدی با ما در یک خانه زندگی می‌کردند و من از این موضوع راضی نبودم. نزدیک‌ترین شخص به پدرم برادرم بود. حذیفه همیشه در اردوگاه‌ها حضور داشت و نزدیک‌ترین فرد به پدرم بود. من آخرین بار حذیفه را قبل از سفر به ترکیه دیدم. برادرم هم‌عقیده پدرم بود و خودش را منفجر کرد.»
او افزود: «پدرم وقتی ۱۲ ساله بودم مرا مجبور به ازدواج با منصور، محافظ شخصی‌اش کرد. منصور در بمباران رقه کشته شد.»
دختر البغدای همچنین گفت که پدرش ۱۱ فرزند داشت که یکی از آنها در سوریه خودش را منفجر کرد و یکی دیگر اخیرا در عراق بازداشت شده است.
البغدادی در اکتبر ۲۰۱۹ در جریان عملیات ویژه آمریکا در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه کشته شد.
ابوبکر بغدادی با نام اصلی ابراهیم عواد بدری قریشی، با رهبری گروه داعش و اعلام خلافتی خودخوانده، مناطقی را در عراق، سوریه، لیبی و خراسان‌افغانستان، تصرف کرد.
اسلامگرایان افراطی بسیاری از سراسر دنیا با او پیمان بستند که در پی آن هزاران نفر از انسان‌های غیرنظامی به دست این گروه کشته شدند‌.
ارتش ایالات متحده محل زندگی البغدادی را روز ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ شناسایی و با پهباد هدف حمله قرار داد که در این عملیات، رهبر داعش به همراه چند تن از همسران و نزدیکانش کشته شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا