اخبار افغانستان

هشدار وزیر دفاع پاکستان به طالبان؛ اگر به تعهد تان عمل نکردید از زور کار می‌گیریم

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان بار دیگر به گروه طالبان افغانستان هشدار داده که اگر به تعهد خود برای جلوگیری حملات در خاک پاکستان عمل نکنند، این کشور به زور متوسل خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های پاکستان خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان گفته است که در صورت دستیابی به شواهد مستند مبنی بر اینکه هماهنگی حملات برخاک کشوراش از افغانستان‌ صورت می‌گیرد، پاکستان از قدرت نظامی کار خواهد گرفت. او افزوده در سفر اخیر خود به کابل، از گروه طالبان خواسته بود جلو تحرکات تی‌تی‌پی را در پاکستان بگیرند، اما برعکس دیده می‌شود که حملات این گروه افرایش چند برابر یافته است.

خواجه آصف گفته که حملات تروریستی در پاکستان از خاک افغانستان سازماندهی می‌شود و طالبان افغانستان باید این مسوولیت را به عهده بگیرند. وزیر دفاع پاکستان اظهار امیدواری کرده که صدور فتوا از سوی رهبر گروه طالبان افغانستان بتواند در کاهش حملات در پاکستان کارساز واقع شود. او گفته با توجه به روابط مشترک میان طالبان افعانستان و پاکستان و رهبری مشترک شان، این فتوا تاثیر گذار خواهد بود‌. پس از افزایش حملات تروریستی در پاکستان مقامات این کشور از رهبری طالبان خواستند تا با صدور فتوا جنگ را در پاکستان حرام اعلام کنند. به نقل از منابع معتبر رسانه‌ای رهبر طالبان افغانستان در یک فرمان مخفی گفته جهاد در پاکستان حرام است و جنگ در این کشور جهاد حساب نمی‌شود. پاکستان در حالی بار دیگر هشدار استفاده از زور داده که در هفته گذشته دو موضع تروریستان پاکستانی را در استان خوست و ننگرهار در شرق افغانستان مورد حمله هوایی قرار داد، اما گروه طالبان بر این حملات واکنش نشان نداند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا