اخبار جهان

مکال: گروه طالبان از کمک‌های آمریکا سوءاستفاده می‌کند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بهره‌جویی گروه طالبان از کمک‌های نقدی امریکا را غیرقابل قبول خواند.

مایکل مکال از دولت بایدن خواست تا اقدامات فوری را برای جلوگیری از انتقال پول مالیات‌دهندگان امریکایی به گروه طالبان انجام دهد.

در بیانیه این سناتور امریکایی که روز سه‌شنبه(۱ جوزا/خرداد) نشر شده آمده است که او سال گذشته از بازرس ویژه امریکا برای بازسازی خراسان‌افعانستان(سیگار) خواسته بود که در مورد میزان سود مالی گروه طالبان از کمک‌های ایالات متحده به خراسان‌افعانستان گزارش دهد.

سیگار در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که موسسات همکار ایالات متحده بیش از ۱۰ میلیون دالر به گروه طالبان مالیات داده‌اند.

در این گزارش آمده اگر موسسات مددرسان در خراسان‌افعانستان به گروه طالبان مالیه ندهند، ممکن است حساب‌های بانکی و دفاترشان بسته و نام‌شان از فهرست سازمان‌های مجاز به فعالیت در این کشور حذف شود.

آقای مکال در واکنش به این گزارش گفته از زمان خروج نیروهای امریکایی از خراسان‌افعانستان، ایالات متحده بیش از ۲.۸ میلیارد دالر برای رسیدگی به بحران انسانی ایجاد شده توسط گروه طالبان فراهم کرده است.

این سناتور امریکایی می‌گوید که با اختصاص کمک‌های مالی به خراسان‌افغانستان تحت کنترول گروه طالبان جای تعجب ندارد که ۱۰.۹ میلیون دالر از پول مالیات‌دهندگان امریکایی در اختیار گروه طالبان قرار گرفته باشد.

پیش از این، سازمان‌های ناظر مستقل و رسانه‌ها گزارش‌هایی را منتشر کرده اند که این گروه ممکن است از کمک‌های مالی برای حمایت از فعالیت‌های نظامی خود و تأمین مالی شبکه‌های حامی افراطی‌گری استفاده کنند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا