اخبار جهان

وزارت دفاع روسیه: ۵۸ پهباد اوکراینی سرنگون و ۷۰۰ نظامی این کشور کشته و زخمی شده اند

وزارت دفاع روسیه از کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۰۰ نظامی اوکراین در محورهای مختلف جنگ طی شبانه‌روز گذشته و انهدام ۵۸ پهپاد آنها خبر داد.

وزارت دفاع روسیه از کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۰۰ نظامی اوکراین در محورهای مختلف جنگ طی شبانه‌روز گذشته و انهدام ۵۸ پهپاد آنها خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تلفات ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته به حدود ۷۰۰ کشته و زخمی رسید و ۵۸ پهپاد آنها سرنگون و ده‌ها خودرو و تجهیزات نظامی هم منهدم شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن ارائه گزارش روزانه درباره آمار جنگ اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه ۳ حمله نیروهای کی یف را در یک روز گذشته در محور کراسنو – لیمانسک خنثی کردند و توانستند ۶۵ سرباز اوکراینی را از پا درآورند. در محور کوبیاسنیک هم نیروهای روسی حداقل ۶۰ نظامی اوکراین را کشتند و دو تانک را منهدم کردند.
ایگور کوناشنکوف در نشست خبری در مسکو ادامه داد: در محور دونتسک، نیروهای روسی ۳ حمله نیروهای کی یف را خنثی کردند که علاوه بر انهدام خودروها و تجهیزات نظامی، بیش از ۲۸۰ نظامی آنها کشته یا زخمی شدند.
وی تصریح کرد: در محور جنوب دونتسک، نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۱۲۰ نظامی خود را از دست دادند و ۶ خودرو آنها نیز طی روز گذشته منهدم شد. در محور زاپروژیا هم نیروهای روسی ۹۰ نظامی اوکراینی را کشتند و دو نفربر نظامی و چند سامانه توپخانه هویتزر آنها را منهدم کردند.
این مقام ارشد روسیه همچنین اعلام کرد که سیستم های دفاع هوایی طی شب و صبح 13 مارچ، 11 پهپاد بر فراز بلگورود، 8 پهپاد بر فراز بریانسک، 29 پهپاد بر فراز ورونژ، 8 پهپاد بر فراز کورسک و همچنین یک یک پهپاد اوکراینی دیگر را بر فراز ریازان و لنینگراد منهدم کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا