اخبار افغانستان

فارن پالیسی: طالبان بر زنان معترض تجاوز می‌کنند و به اندام جنسی زنان ضربه می‌زنند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: فارن پالیسی در گزارش تازه از وضعیت زنان معترض در افغانستان به نشر رسانده و افزوده که طالبان زنان معترض را به شدت شکنجه و تهدید کرده اند.
روزنامه فارن پالیسی به تازه‌گی گزارشی را از وضعیت زنان معترض در افغانستان  به نشر رساند است در این گزارش با زنان معترض مصاحبه کرده و همچنان تحقیاتی را انجام داده است در گزارش آمده که طالبان زنان معترض را بازداشت می‌کنند و به سینه‌ها و اندام تناسلی شان ضربه زدند تا سکوت کنند و همچنان نتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند.
فارن پالیسی در ادامه گفته است با شماری از زنان معترض که به تازه‌گی از بند طالبان رها شده بودند مصاحبه کرده است. زنان در مصاحبه خود از شکنجه شدید طالبان حکایت کرده و گفته اند طالبان بالای زنان تجاوز گروهی می‌کنند و اندام خصوصی شان ضربه می‌زنند تا زنان سکوت کنند و دوباره به فعالیت خود رو نیاورند.
این زنان گفته اند که طالبان شماری از بستگان آن‌ها را به برده‌گی جنسی گرفته اند تا برای طالبان خدمت کنند.
شماری از زنان که علیه خواست‌های طالبان مقاومت

کرده اند توسط امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان کشته شده و اجساد شان چند روز بعد یا در درختان آویزان بوده ویا هم در کنار جاده‌ها پیدا شده است.
فارن پالیسی در گزارش خود گفته است زنان از به کار بردن اصطلاحات خاص خود داری می‌کردند و به بسیار مشکل جنایت طالبان را شرح داده اند.
فارن پالیسی در گزارش خود از موسسه غیر دولتی” افغان‌ویتنس” نیز نقل کرده است این موسسه گزارشی را نیز از جنایت طالبان علیه زنان معترض افغان به نشر سپرده بود که در آن گزارش 140 مورد از به قتل رسیدن زنان به شکل انفرادی و همچنان از طرز وحشیانه شکنجه طالبان پرده برداشته است.
دیوید آسبورن، ریس گروه تحقیقاتی این موسسه گفته است به دلیل محدویت‌ منبع شاید این تعداد خیلی کمتر از آن باشد که تحت حاکمیت طالبان به وقوع پیوسته است.
به نقل از دیوید لغو قوانین جمهوریت و تفسیر غلط طالبان از شریعت و عدالت برای زنان و قربانیان و بازمانده گان آنان شرایط را دشوار کرده است.
همزمان با این ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل به روز جمعه گذشته نیزدر گزارش خود به سازمان ملل متحد افزود که زنان بطور وسیع مورد ظلم و خشونت توسط طالبان قرار گرفته و حقوق شان نقض شده است.
بنت از وضعیت حقوق بشری افغانستان شدیداً ابراز نگرانی کرده و افزوده است که طالبان مرتکب جنایت جنگی و بشری شده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا