اخبار افغانستان

کمیته بین المللی نجات: افغانستان با خطر فروپاشی اقتصادی مواجه است

سیمرغ به نقل از پایگاه: در پی اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان و ایران، کمیته بین المللی نجات RIC در گزارشی هشدار داده است که است که حدود نیم میلیون پناهجوی افغانستانی که از پاکستان اخراج شده اند با آینده نامعلوم و وضعیت بسیار بدی به سرمی‌برند.

بر اساس گزارش که کمیته بین المللی نجات داده است در حالی که افغانستان با شرایط بسیار بد اقتصادی و بشری مواجه است بیش از شش میلیون آواره داخلی وجود دارد که فشار اقتصادی زیادی را بالای زیرساخت های فروپاشیده این کشور وارد کرده است.

کمیته بین المللی نجات تاکید کرده در حالی که این کشور با افزایش سرسام آور نیازهای بشردوستانه و ناامنی غذای به سر می‌برد از توجه جهان نیز به حاشیه رفته و امکان دارد به بحران فراموش شده تبدیل گردد.

این در حالی‌ست که پاکستان در اکتبر سال گذشته برای ۱.۷ میلیون پناهجوی افغانستانی که در آن کشور زندگی می‌کردند هشدار داده که از پاکستان خارج شوند. که تا به حال هزاران تن از این کشور اخراج شده اند که با یک سرنوشت نامعلوم و ناگواری به سرمی‌برند.

پیش از این نیز گروه بین المللی بحران (آی‌سی‌جی) با اشاره به اخراج هزاران پناهجوی افغانستانی از پاکستان هشدار داد که این اقدامات دولت پاکستان منطقه را به طرف بی‌ثباتی سوق می‌دهد.

هشدار نهادهای بین‌المللی در حالی‌صورت می‌گیرد که گروه طالبان هیچ برنامه‌ی برای جابجای و اشتغال پناهجویان در افغانستان ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا