اخبار افغانستان

سید جمال خورشید: طالبان من را داخل سفارت افغانستان در تهران تهدید کردند

سیمرع به نقل از  صدای افغانستان، کابل: سید جمال خورشید کارمند پیشین سفارت افغاستان در تهران گفته‌است که محافظان طالبان او را در داخل این سفارت بازداشت و تهدید کردند.

این کارمند پیشین روز چهارشنبه 11جوزا/ خرداد به رسانه‌ها گفته‌است که بخاطر گرفتن اسناد خود به سفارت افغانستان در تهران رفته بود، اما محافظان طالبان مانع خروج او از سفارت شدند.

به گفته آقای خورشید، او به دستور رهبری این گروه یک ساعت در یک اتاق بازداشت و سپس نزد سفیر طالبان برده شده‌است.

سیدجمال خورشید افزوده‌است، طالبان به وی هشدار داده‌اند که  «ما توانایی انجام هرکار را در رابطه به تو  هم در داخل ایران وهم در خارج داریم » هم‌چنان طالبان به صورت تهدید آمیزگفته‌اند که چرا علیه آن‌ها می‌نویسد.

آقای خورشید، با اشاره به حضور شماری زیادی از مهاجرین افغانستان در تهران گفته‌است که طالبان در این کشور هم به دنبال مخالفت‌ها و تبعیضات قومی هستند، وی برخورد طالبان را در مورد خود برخلاف تمام پروتکل‌های «دیپلماتیک» خوانده‌است.

این کارمند پیشین سفارت افغانستان در کابل علاوه کرده‌است که مقامات نظام پیشین افغانستان که در ایران حضور دارند جرأت رفتن به این سفارت را ندارند.

پس از واگذاری سفارت به گروه طالبان، شماری از مهاجرین افغانستان از رفتار تبعیض آمیز این گروه با مراجعین شکایت کرده و گفتند که طالبان هزینه نکاح خط، تمدید گذرنامه، پول برگه تردد و سایر اسناد را بالا برده‌اند.

گفتنی‌است که از ماه حوت سال گذشته کنترل سفارت افغانستان به طالبان واگذار شد و این گروه فضل محمد حقانی را به حیث کاردار این سفارت تعیین کردند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا