اخبار افغانستان

شهباز شریف: گروه‌های مسلح پاکستان در خاک افغانستان حملات‌شان را طرح‌ریزی می‌کنند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: به دنبال حمله مرگ‌بار انتحاری در پاکستان، شهبار شریف، نخست وزیر این کشور گفته که گروه‌های مسلح ضد دولت پاکستان در خاک افغانستان حملات‌شان را طرح‌ریزی می‌کنند.

آقای شریف می‌افزاید: «تروریست‌ها پناهگاه‌هایی را در داخل افغانستان پیدا می‌کنند، در آن‌جا دوباره جمع و مسلح می‌شوند و متعاقباً به پاکستان نفوذ کرده و حملات ضد دولتی انجام می‌دهند.»

بر بنیاد گزارش آسوشیتد پرس، شریف این اظهارات را روز (سه‌شنبه، ۱۰ اسد) در جریان عیادتش از زخمیان حمله انتحاری اخیر در خیبرپختون‌خواه پاکستان مطرح کرده است.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به شهروندان افغانستان گفته است که آن‌ها در حملات انتحاری نقش دارند و از طالبان افغانستان خواسته است که جلو استفاده «تروریست‌ها» از خاک افغانستان را بگیرند.

 روز یک‌شنبه هفته جاری در یک حمله انتحاری در همایش جمیعت علمای پاکستان به رهبری مولانا فضل‌الرحمن، در خیبرپختون‌خواه دست کم ۵۶ تن کشته و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 مسئولیت این حمله انتحاری را شاخه خراسان گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

این در حالیست که در روزهای اخیر حملات انتحاری در خاک پاکستان بیش‌تر شده است، مقام‌های نظامی پاکستان بارها اظهار کرده‌اند که این حملات در افغانستان زیر کنترل طالبان طرح‌ریزی می‌شوند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا