اخبار افغانستان

تلاشی خانه‌های مقاومتگران در شهرستان ورسج

سیمرغ، تخار: نیروهای طالبان جستجوی خانه‌های فرماندهان جبهه مقاومت و نیروهای جبهه را در شهرستان ورسج استان تخار آغاز کرده، باعث آزار و اذیت خانواده‌ها شده اند.
یک منبع محلی از شهرستان ورسج استان تخار امروز دوشنبه 21 سنبله/ شهریور در گفتگو با سیمرغ  می‌گوید که نیروهای گروه طالبان، از صبح روز گذشته جستجوی خانه‌های نیروهای جبهه مقاومت در شهرستان ورسج را آغاز کرده اند. به گفته این منبع طالبان خانواده‌های مقاومتگران را آزار و اذیت می‌کنند. یک باشنده منطقه قوندوز شهرستان ورسج به خبرگزاری به سیمرغ گفت که طالبان خانه‌ی دگروال محبوب الله فرمانده نیروهای جبهه مقاومت‌ملی را در روستای “انوی” از شب گذشته به محاصره کشیده اند و تا کنون ده‌ها نیروی این گروه دراطراف خانه او حضور سنگین دارند.
به گفته این منبع تا کنون دلیل محاصره طولانی خانه این فرمانده جبهه مقاومت مشخص نشده است، اما به گفته این منبع ده‌ها خانه دیگر مربوط به نیروهای جبهه مقاومت در حوزه قوندوز از سوی طالبان، تلاشی شده است. منابع محلی می‌گویند که نیروهای جبهه مقاومت در مناطق کوهستانی منطقه قوندوز حضور گسترده و فعال دارند. از سوی دیگر یک باشنده روستای بچک بالا به سیمرغ  گفت که طالبان از صبح امروز آزار و اذیت مردمان این روستا را نیز آغاز کرده اند. چندین ماه است که طالبان نیروهای بیشتری را در شهرستان ورسج مستقر ساخته اند تا جلو تحرکات و پیشروی نیروهای جبهه مقاومت ملی را بگیرند، اما نیروهای این گروه در مقابله با نیروهای جبهه کم آورده اند که به آزار و اذیت خانواده‌های اقدام کرده اند.
به شمول شهرستان ورسج در پنج شهرستان دیگر تخار، نیروهای جبهه فعالیت گسترده دارند و در شماری از شهرستان‌های دیگر این استان، نیروهای جبهه مقاومت ملی، حملات چریکی را علیه طالبان سازماندهی می‌کنند که منجر به تلفات سنگین نیروهای طالبان شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا