اخبار جهان

سازمان همکاری اسلامی؛ خواستار توقف حملات اسراییل و تحقیق درباره‌ی «جنایات جنگی» این کشور در غزه شد

رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری شان در ریاض از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که با اقدام قاطع اسرائیل را ملزم به توقف «تجاوزات» به غزه کند.
این نشست روز (شنبه، ۲۰ عقرب/آبان) با حضور سران ده‌ها کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برگزار شد.
شرکت‌کنندگان نشست از دادگاه کیفری بین‌المللی هم خواسته‌اند تا درباره‌ی«جنایات جنگی که اسرائیل در فلسطین مرتکب شده است» تحقیق کند.
به گزارش رسانه سعودی گزیت، در بیانیه‌ی پایانی این نشست گفته شده است که محاصره‌ی اعمال‌شده بر نوار غزه شکسته و بلافاصله اجازه‌ی ورود کمک‌های بشردوستانه، از جمله سوخت داده شود.
در این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته شده است که تصمیم الزام‌آوری را برای توقف حملات جاری اسرائیل اتخاذ کند.
کشورهای عرب و اسلامی، توجیه اسرائیل در مورد اقدامات‌اش علیه فلسطینی‌ها زیر نام دفاع از خود را رد کرده‎اند. این کشورها خواستار تحریم تسليحاتی اسرائیل نیز شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نشست فوق‌العاده مشترک سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته است تا درباره‌ی «جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت» که اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی مرتکب شده است، تحقیق کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا