اخبار جهان

سازمان جهانی صحت: ۵۰ درصد از جمعیت خراسان‌افغانستان با مشکلات‌روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند

حنان بلخی، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی صحت برای مدیترانه‌ی شرقی گفته است که ۵۰ درصد از جمعیت خراسان‌افغانستان با ناراحتی‌های روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
او این اظهارات را در نشستی در ویانا اتریش که درباره‌ی سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر در خراسان‌افغانستان برگزار شده بود، بیان کرده است.
این نشست تحت عنوان «تعمیق بحران: سلامت روان و اختلالات مصرف مواد که جامعه‌ی خراسان‌افغانستان را فلج می‌کند»، در حاشیه‌ی شصت‌وهفتمین جلسه‌ی کمیسیون مواد مخدر از سوی سازمان جهانی صحت، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا (ای‌یو) و دولت جاپان برگزار شده است.
سازمان جهانی صحت در خبرنامه‌ای که دیروز (دوشنبه، ۶ حمل/فرودین) منتشر کرده، گفته است که در این نشست ۱۴۰ نفر به‌گونه‌ی حضوری و مجازی حضور داشتند و برای رسیدگی به چالش‌های مبرم در زمینه‌ی سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر که میلیون‌ها شهروند خراسان‌افغانستان با آن مواجه هستند، بحث کرده‌اند.
سازمان جهانی صحت گفته است که این بحث بر نیاز فوری به اقدام هماهنگ برای مقابله با انگ و تبعیض در مورد افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات سلامت روان تأکید کرده است.
حنان بلخی گفته است: «۵۰ درصد از جمعیت خراسان‌افغانستان با ناراحتی‌های روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که بر بهره‌وری و کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارد.»
به‌گفته‌ی او، این امر افراد را در برابر اختلالات سلامت روان و مصرف مواد آسیب‌پذیر می‌کند، در‌حالی‌که حمایت محدودی از طریق سیستم‌های صحی و مراقبت اجتماعی در کشور در دسترس است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا