اخبار افغانستان

جبهه مقاومت ملی: در سال ۱۴۰۲ بیش ۴۰۰ جنگجوی گروه طالبان کشته و زخمی شده است

جبهه مقاومت ملی خراسان‌افغانستان در گزارش سالانه اش گفته است که نیروهای در سال ۱۴۰۲، بیش از ۴۰۰ طالب را کُشته و زخمی کرده اند.

جبهه مقاومت ملی: در سال ۱۴۰۲ بیش ۴۰۰ جنگجوی گروه طالبان کشته و زخمی شده است

‏جبهه مقاومت ملی خراسان‌افغانستان در گزارش سالانه اش گفته است که نیروهای در سال ۱۴۰۲، بیش از ۴۰۰ طالب را کُشته و زخمی کرده اند.

 در گزارش آمده است که در طول سال جاری (از ۱۲ حمل تا ۲۸ حوت ۱۴۰۲) تمرکز بیش‌تر بر اجرای عملیات‌های چریکی بوده است.

جبهه مقاومت ملی تصریح کرده که نیرو‌های این جبهه در مجموع ۱۵۰ عملیات را علیه گروه طالبان در ۱۷ استان کشور سازماندهی و انجام دادند که در نتیجه آن به ۴۰۴ تن از افراد گروه طالبان تلفات وارد شده است. از این میان، ۱۹۴ طالب کُشته و ۲۱۰ طالب دیگر زخمی شدند.

جبهه مقاومت در ادامه افزوده که بیش‌تر عملیات‌ها در یک‌سال پسین در استان‌های تخار، کابل، بغلان، پروان و بدخشان صورت گرفته است و باقی حمله‌ها در استان‌های کاپیسا، نورستان، کندز، غور، هرات، میدان‌وردک، ننگرهار، لغمان، سمنگان، بادغیس، بلخ و کنر انجام یافته است.

این جبهه ضد گروه طالبان اضافه کرده که خسارات وارد شده بر گروه طالبان شامل انهدام و تخریب شمارى از وسايط نظامی می‌گردد.

جبهه مقاومت گفته که این جبهه با سقوط دولت به‌دست گروه طالبان، «پرچم مقاومت در مقابل اشغال و تروریزم را برافراشت و برای آزادی کشور و احیای حاکمیت ملی مبارزات خویش را آغاز کرد.»

این جبهه می‌گوید‌ که در جریان سال ۱۴۰۲ نیروهایش به «ظرفیت‌سازی و توسعه تشکیلاتی و اتخاذ آمادگی‌‌های بیش‌تر نیز اهتمام ورزیده و قابلیت‌های جنگی خود را برای مقابله موثرتر با گروه طالبان افزایش داده‌اند.»

جبهه مقاومت هم‌چنین علاوه کرده که در سال جاری، ۱۷ تن از نیرو‌های این جبهه به شمول فرمانده طاهر و فرمانده قمرالدین اندرابی کُشته و ۵ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گفته‌ی این جبهه، مقاومت‌گران در جریان عملیات‌های خود نهایت دقت را به خرچ دادند تا از وارد شدن تلفات ملکی به مردم جلوگیری به عمل آید.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا