اخبار افغانستان

سه حمله بزرگ طالبان در بغلان توسط نیرو های مقاومت دفع گردید

سیمرغ افغانستان، بغلان: منابع محلی به سیمرغ میگوید گروه طالبان از شب گذشته تا کنون سه حمله بزرگ به دره سچی راه اندازی کردند که از سوی نیروهای جبهه مقاومت عقب زده شده و به این گروه تلفات نیز وارد شده است.
منابع محلی امروز چهار شنبه ۲۲ سرطان/تیر به سیمرغ می‌گویند که نیروهای طالبان از شب گذشته تا کنون سه حمله بزرگ را بالای منطقه سچی راه اندازی کردند که حملات شان از سوی نیروهای جبهه مقاومت عقب زده شده است.
به گفته منابع طالبان از چندین استقامت حملات شان را علیه نیروهای جبهه مقاومت سازماندهی کردند، اما موفق به تصرف این منطقه نشده اند.

نیروهای جبهه مقاومت ملی، یک روز قبل از عید قربان به شمول دره خاووش، سچی بالا و سچی پایان و ده‌ها روستائی دیگر را در شهرستان خوست به کنترول خود گرفتنه‌اند.به گفته‌ی منابع، در این حملات به گروه طالبان تلفات وارد شده است.
این در حال است که نیروهای جبهه مقاومت ملی، یک روز قبل از عید قربان به شمول دره خاووش، سچی بالا و سچی پایان ده‌ها روستا را در شهرستان خوست به کنترول خود گرفتنه‌اند و روز های عید را در کنار مردم این مناطق سپری کردند.
نیروهای طالبان در 6 روز گذشته به این مناطق هیچ دسترسی نداشتند و رهبری این گروه از نیروهای جنگی شان به دلیل سقوط این مناطق به دست نیروهای جبهه مقاومت ملی انتقاد کرده و آنان را مسوولیت ناشناس خواند.
یک نوار صوتی از ملا یعقوب وزیر دفاع گروه طالبان در شبکه های اجتماعی منشتر شد که او از مسوولیت ناشناسی فرماندهان این گروه و سقوط بخش‌های از شهرستان خوست به دست نیروهای جبهه مقاومت و پایان شدن پرچم این گروه انتقاد کرد و از آنان خواهش کرد که وظایف خود را بشناسند. وزیر دفاع گروه طالبان به عذر و زاری نیروهایش را به خدا سوگند داد، اطاعت کنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا