رویدادهای مهم

احمد مسعود، در برنامه سالیاد شهادت مصطفی کاظمی: ترور کاظمی در ادامه‌ی حذف شخصیت‌های ملی بود

 

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی در برنامه( آنلاین) سالیاد مصطفی کاظمی گفته بود که شهادت کاظمی در ادامه برنامه حذف سیستماتیک چهره‌های ملی افغانستان بود.
رهبر جبهه مقاومت ملی بیان داشت که مصطفی کاظمی شخصیت ملی، سخنور نکته‌سنج و سیاست‌مدار توانا بود که درک عمیق از پیچیده‌گی سیاست خراسان/ افغانستان داشت.
آقای مسعود اظهار داشت که میان کاظمی و شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور، مشترکات فراوان وجود داشت و فهم کاظمی از منظومه فکری و کارنامه زنده‌گی قهرمان ملی شایسته‌ی دقت بود.
رهبر جبهه مقاومت ملی افزود:« اگر شخصیت‌هایی چون کاظمی قربانی سیاست حذف نمی‌شدند، بی‌گمان خراسان/ افغانستان در وضعیتی که فعلاً قرار دارد، قرار نمی‌داشت.»
به باور مسعود، حذف شخصیت‌های بزرگ افغانستان به ‌ویژه مصطفی کاظمی مقدمه‌ای برای تسلیم‌دهی افغانستان به گروه طالبان بود.
احمد مسعود در بخشی از سخنانش به جنگ غزه اشاره کرد و کشتار ساکنان بی‌گناه این منطقه را جنایت جنگی خواند و آن را معلول انفعال دولت‌هایی دانست که اگر اراده کنند می‌توانند در فرونشاندن آتش جنگ نقش مهم ایفا کنند. او که درد و رنج مردم فلسطین را مردم خراسان/افغانستان خوب‌تر درک می‌کنند؛ چون قربانی جنایت گروه طالبان اند.
سید مصطفی کاظمی سمت‌های وزارت تجارت و نمایندگی پارلمان در دولت پیشین را داشت. وی با پنج تن از همکارانش در پانزدهم عقرب ۱۳۸۶ در نتیجه حمله مرگبار انتحاری در استان بغلان جان باخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا