اخبار افغانستان

ملاهبت الله رهبر طالبان: قوانین انگلیس در پاکستان حاکم است

سیمرغ، کابل: تحریک طالبان پاکستان نوار صوتی منصوب به ملاهبت الله، رهبر گروه طالبان را تحت عنوان « نظر امیر المومنین شیخ هبت‌الله آخوندزاده در خصوص قوانین کفری در پاکستان» به نشر رسانده است.
روز شنبه، 8 دلو /بهمن، تحریک طالبان پاکستان، نوار رهبر طالبان افغانستان را با زیر نویس “اردو” به نشر رساند که در آن حکومت پاکستان را کفری و غیری شرعی خوانده است.
رهبر گروه طالبان به نقل از مفتی تقی عثمانی، روحانی مطرح پاکستانی گفته است که در پاکستان قانون انگلیس حاکم است.
زمان ثبت این نوار تا کنون مشخص نشده

است، اما رهبر طالبان افغانستان گفته است که کشور های غربی و آمریکا تلاش دارند که در افغانستان یک نظام سکولار به وجود آورند تا اسلام را از حکومت جدا کنند. او گفته است در صورتیکه حکومت سکولار حاکم شود، اسلام در مدارس باقی خواهد ماند و به بیرون از مدارس اسلام نخواهد بود.
تحریک طالبان پاکستان روابط بسیار نزدیک با گروه طالبان افغانستان دارند، اکنون هم اکثریت از فرماندهان برجسته تحریک طالبان پاکستان در قلمرو طالبان افغانستان زندگی امن دارند و فعالیت‌های ضد دولت پاکستان را از همین جا رهبری می کنند.
حکومت پاکستان بار ها از این روابط نزدیک انتقاد کرده و از راه اندازی عملیات‌های ضد تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان هشدار داده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا