اخبار افغانستان

معرفی نماینده جدید برنامه‌ انکشافی سازمان ملل در افغانستان

سیمرغ به نقل صدای افغانستان، کابل: پس از بستن ده‌ها نهاد امداد رسانی و حقوق بشری از سوی طالبان در افغانستان سازمان ملل متحد، نماینده جدید برنامه‌های انکشافی خود را به این کشور معرفی کرد.

سازمان ملل متحد طی اعلامیه روز دوشنبه 15 جوزا/ خرداد از معرفی نمایند جدید خود در امور برنامه‌های انکشافی این سازمان خبرداده‌است.

در حالی سازمان ملل، استفان رودریگز را به حیث نماینده برنامه‌های انکشافی معرفی می‌کند که طالبان در ماه‌ها گذشته، مانع رفتن زنان به نهادهای کمک‌رسانی و حقوق بشری شدند که این امر سبب شد تا بسیاری از این نهاد فعالیت‌های شان را به تعلیق درآوردند.

براساس این اعلامیه، نماینده انکشافی سازمان ملل متحد در راستای حمایت از زنان کارآفرین، خدمات حقوق بشری و کار دربخش‌های رفاه میلیون‌ها افغانستانی خواهد بود.

آقای رودریگز گفته‌است که خدمات انکشافی سازمان ملل متحد یا (UNDP) برای مردم افغانستان مهم و حیاتی است.

استیفیان رودریکس، شهروند جزیره جومایکا؛ یکی از کشورهای قاره آمریکا است و از سال 2002 به این‌سو در بخش‌های مختلف انکشافی سازمان ملل متحد کار کرده‌است.

این درحالی‌است که ذبیح الله مجاهد، سخن‌گویی گروه طالبان در تازه ترین اظهاراتش در رسانه‌های داخلی افغانستان گفته‌است که ما چرا به سازمان ملل متحد پاسخ‌گو باشیم؟ او به ادامه این پرسش خاطرنشان کرد که ما به سازمن ملل پاسخ‌گو نیستیم زیرا این سازمان طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.«!؟»

گفتنی‌است، گروه طالبان، استقلالیت  نهادهای ملی و بین المللی که در افغانستان در بخش‌های مختلف فعالیت داشته‌اند را از آن‌‌ها گرفته و این نهادها بدون اجازه طالبان حق فعالیت و ارایه خدمات به شهروندان افغانستان را ندارند.

در همین حال شماری از کارمندان سازمان جهانی غذا (WFP) درگفت‌وگو به خبرگزاری صدای افغانستان، از مداخله طالبان در توزیع مواد کمکی این سازمان  شکایت کرده و گفتند که طالبان بخشی بیشتر مواد کمکی این سازمان را به افراد خودشان اختصاص می‌دهند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا