اخبار افغانستان

عضو استخبارات طالبان 4 تن را در پروان کشته‌وزخمی ساخت

 

به نقل از خبرگزاری مقاومت: منابع محلی از ولایت پروان می‌گویند، یک تن از اعضای استخبارات طالبان 4 عضو یک خانواده را در این استان/ولایت به گلوله بسته که در آن یک پسرجوان به قتل رسید و 3 تن دیگر زخمی شده است.

به گفته منابع؛ این رویداد روز گذشته، جمعه 6 اسد/مرداد، در روستای “گذر پاین” از مربوطات شهرستان جبل السراج این استان/ولایت وقوع پیوسته است.

منابع تصریح می‌کنند؛ مقتول نوریالی نام داشته است.

احمدشاه [مستعار] یکی از باشندگان پروان در صحبت با خبرگزاری مقاومت می‌گوید، اکثریت قتل‌های که در این شهرستان/ولسوالی صورت می‌گیرد؛ توسط تمیم مشهور به «بچه رحیم» مدیر سابق استخبارات طالبان در این شهرستان جبل السراج دست دارد.

به گفته‌ی منبع تمیم نام در سال 1398 نیز خانم و 4 کودک کاکایش را بدون کدام دلیلی توسط اسلحه شکاری در روستای “میانه گذر” شهرستان جبل السراج به قتل رسانده بود و پس اینکه طالبان بر استان پروان تسلط یافتن او به صف این گروه پیوست.

این درحالی‌ست که پس از تسلط یافت طالبان در افغانستان جنایت‌ها و قتل‌های مرموز در کشور به شکل بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است و هیچ یکی از آن‌ها توسط مقام‌های این گروه پیگیری نمی‌شوند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا