اخبار افغانستان

شورای دیپلمات‌های افغانستان: تعامل با گروه‌طالبان”جفای بزرگ” در حق مردم است

شورای دپیلمات‌های خراسان‌افغانستان در پیوند به قطع‌نامه‌ای تازه شورای امنیت در مورد خراسان‌افغانستان گفته است که عادی‌سازی روابط با گروه طالبان نه تنها بحران موجود در کشور را عمیق‌تر می‌سازد، بلکه «یک جفای بزرگ» در حق مردم و حامیان ارزش‌های انسانی خواهد بود.
این شورا یک‌شنبه‌شب(۱۰ جدی/دی) در بیانیه‌ای با آن‌که از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر تعیین یک نماینده ویژه استقبال کرده، اما گفته که این نماینده مکلف است تا تصویر واقعی خراسان‌افغانستان زیر سلطه گروه طالبان را با جهان شریک کند.
شورای دیپلمات‌های خراسان‌افغانستان با ابراز نگرانی از نحوه تعامل جامعه جهانی با گروه طالبان، خواستار تغییر در این تعامل شده است.
در این بیانیه آمده است: «توقع می‌رود تا نماینده جدید در تعامل با گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و مدنی مردم خراسان‌افغانستان تصویر واقعی خراسان‌افغانستان زیر اداره گروه طالبان را انعکاس داده و مشترکاً نقشه راه برای آینده این کشور که همانا تامین صلح و ثبات سرتاسری، ایجاد حکومت مشروع و همه‌شمول و تامین حاکمیت قانون و حقوق اساسی مردم میباشد را ترسیم نمایند.»
طبق این بیانیه، طالبان از زمان تسلط دوباره‌شان بر افغانستان بر نقض گسترده حقوق اساسی افغان‌ها به‌ویژه زنان و دختران ادامه داده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا