اخبار جهان

سازمان همکاری‌های شانک‌های: گروه طالبان باید به وعده‌هایش در زمینه مبارزه با هراس‌افگنی را عملی کند

پس از افزایش نگرانی‌های بین‌المللی در رابطه به افزایش فعالیت «گروه‌های ترویستی» در خراسان‌افغانستان زیر سلطه‌ی گروه طالبان، سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد که از گروه طالبان می‌خواهد تا تعهدات خود در زمینه‌ی مبارزه با این گروه‌ها را عملی بسازند.

براساس بیانیه‌ای این سازمان که چهارشنبه‌شب( ۱۵ حمل/فروردین)، توسط بخش مطبوعات شورای امنیت ملی روسیه منتشر‌شده، این سازمان فعالیت‌ «گروه‌های تروریستی» در خراسان‌افغانستان را تهدید جدی به کشورهای عضو این سازمان منطقه‌ای دانسته‌است.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، این نشست که در آن وضعیت خراسان‌افغانستان زیر سلطه‌ی گروه طالبان به بررسی گرفته شده‌است، در شهر آستانه، پای‌تخت قزاقستان، برگزار گردیده‌است.

طبق این بیانیه‌: «هیات این سازمان از گروه طالبان درخواست کرده تا به تعهدات خود در زمینه‌ی مبارزه با تروریسم، به‌ویژه در جلوگیری از فعالیت‌ سازمان‌های تروریستی بین‌المللی و سایر گروه‌های مستقر در خاک خراسان‌افغانستان که تهدیدی جدی برای فضای سازمان همکاری شانگهای هستند، عمل نمایند.»

حملات اخیر داعش بر ایران و روسیه و هم‌چنان افزایش تحرکات گروه‌های اسلامی در کشورهای همسایه، از جمله پاکستان، منجر‌ به افزایش نگرانی‌ برای‌ رهبران کشورهای منطقه و سازمان‌های جهانی شده‌است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا