اخبار افغانستان

اعتراض شهروندان افغانستان در چند شهر جهان؛ حاکمیت طالبان شرم آور است

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: در آستانه دو سالگی سقوط افغانستان به دست گروه تروریستی طالبان، امروز در چند شهر دنیا، مردم افغانستان دست به تظاهرات زده و حاکمیت گروه طالبان را بالای مردم افغانستان ننگ و شرم آور خوانده اند. تظاهرات کنندگان از کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی خواسته اند که به جای تعامل با طالبان در ختم حاکمیت طالبان کمک کنید.

این اعتراضات امروز (دوشنبه، 23 اسد) در کانادا، آلمان و برخی دیگری از کشورهای اروپایی راه اندازی شده که شهروندان افغانستان به گونه گسترده در آن اشتراک کرده و حاکمیت طالبان را محکوم کرده اند. اعتراض کنندگان تعامل جهان با طالبان را « همسویی با تروریزم و رسمیت دهی به تروریستان» خوانده اند.

معترضان همچنان از تامل پنهانی و مذاکرات پشت درهای بسته شماری از کشورهای دنیا با گروه طالبان انتقاد کرده و خواستار ختم معامله به سرنوشت مردم افغانستان شدند.

اعتراض کنندگان گفتند که دوام همکاری با گروه تروریستی طالبان می‌تواند در نا امن سازی منطقه و جهان بی انجامد، به گفته آنان تا دیر نشده، دنیا از همکاری با گروه طالب دست بردارد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا