اخبار افغانستان

ملاقیوم ذاکر، فرمانده طالبان برای جنگ پنجشیر و اندراب، مُرد

سیمرغ، کابل: ملاقیوم ذاکر که مسوولیت جنگ پنجشیر و اندراب را علیه نیروهای جبهه مقاومت به عهده داشت، در نبرد های چند روز اخیر در استان پنجشیر زخمی و در بیمارستانی در کابل، درگذشت.
منابع معتبر امروز شنبه ۲۶ سنبله/ شهریور به سیمرغ می‌گویند که ملاقیوم ذاکر فرمانده ارشد طالبان که مسوولیت نبرد پنجشیر و اندراب را علیه نیروهای جبهه مقاومت داشت، در نتیجه زخم شدید در بیمارستانی در کابل، جان داد. به گفته این منابع ملاذاکر در حالت شدید زخمی به بیمارستان منتقل شده بود، تلاش پزشکان برای نجات او بی نتیجه ماند.
اندیدپندیت  فارسی نیز خبر کشته شدن ملاقیوم ذاکر فرمانده عمومی طالبان برای جنگ و پنجشیر را به نشر رسانده و جزیات بیشتری در این مورد منتشر نکرده است.روز گذشته روزنامه هشت صبح نیز خبر زخمی شدن این فرمانده مهم و برجسته طالبان را منشتر کرد.
در چند روز اخیر خبر های ضد و نقیض در مورد کشته شدن او منتشر شد و یک ویدیو نیز در شبکه های اجتماعی به نشر رسیده که نشان میدهد جمع از سران طالبان به شمول ملایعقوب وزیر دفاع این گروه ظاهراً در یک مراسم تشیع جنازه حضور دارند. کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر این ویدیو گفته اند که وزیر دفاع طالبان در مراسم جنازه ملاقیوم ذاکر حضور یافته و برای او گریه کرده است.
با وجود نشر خبرهای از کشته و زخمی شدن این فرمانده ارشد گروه طالبان، تا کنون مقامات طالبان در مورد کشته شدن این فرمانده شان ابراز نظر نکرده اند و همزمان با نشر خبرهای از کشته شدن ملاذاکر، از شدت نبرد در پنجشیر نیز کاسته شده است.
این فرمانده طالبان دو ماه پیشتر مسوولیت نبرد علیه نیروهای جبهه مقاومت را در پنجشیر و اندراب به عهده گرفت، در حالیکه پیش از این در سمت معاونیت وزارت دفاع طالبان کار میکرد.ملاذاکر در یک هفته گذشته حملات سنگین‌ای را علیه نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر راه انداخت و شماری از نیروهای این جبهه را پس از اسارت با دستان بسته تیر باران کرد و ویدیویی از این کار نیروهای خود را نیز در شبکه‌های اجتماعی به نشر رساند که با واکنش های گسترده ملی و بین المللی روبر شد.

فرید عمری

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا