اخبار افغانستان

پنجشیر گورستان طالبان؛ 300 تن کشته شدند

سیمرغ، پنجشیر:  براساس اطلاعات منابع مختلف، در نبردهای یک هفته اخیر میان نیروهای جبهه مقاومت ملی  و گروه طالبان، دراستان پنجشیر، حدود 300 نیروی گروه طالبان، کشته شده اند.
منابع معتبر امروز یک‌شنبه، 27 سنبله/ شهریور، به سیمرغ، می‌گویند طی سه روز گذشته جسد 39 طالب به روستاهای قلعه نصرو، قلعه لوگری‌ها، رایش، خلازی شهرستان قره باغ ولایت کابل، منقل شده است.
همزمان منابع از شهرستان غوربند استان پروان به خبرگزاری صدای افغانستان خبر داده‌اند که بیش از 30 جسد نیروهای طالبان به شهرستان های غوربند، انتقال یافته است.طبق اظهارات منابع، 11 جسد به روستای سیاگرد شهرستان غوربند و متباقی به شهرستان شینواری انتقال داده شده‌است. هم‌چنان از انتقال اجساد این گروه به شهرستان‌های تگاب و السای استان کاپیسا نیز گزارش شده است.درهمین حال یک منبع معتبر از استان هرات، به سیمرغ می‌گوید که روز گذشته دست‌کم 18 جسد نیروهای طالبان به شهرستان پشتون زرغون، این استان، رسیده است. منبع تاکید می‌کند که مقامات طالبان برای خانواده‌های کشته‌شده‌ها اجازه مراسم جنازه و عزاداری، را نداده اند و گفته اند که اجساد را بدون تجمع مردم و عزا داری، دفن کنید.عبدالحق عمری، خبرنگار پیشین طلوع نیوز، در شرق کشور نیز در صفحه فیسبوک خود از انتقال بیش از 60 جسد نیروهای طالبان، به استان ارزگان و شهرستان‌های این استان، از جنگ پنجشیر خبر داد و افزود که تلفات نیروهای طالبان در نبرد پنجشیر، در یک هفته اخیر بی سابقه بوده است.
همچنین طبق گزارش‌های منابع رسانه‌ی، شماری از اجساد طالبان از پنجشیر به استان‌های قندهار، زابل، ارزگان و هلمند نیز انتقال داده شده‌است.
گفتنی‌است؛ درپی نبردهای چند روز گذشته  در استان پنجشیر چندین فرمانده برجسته طالبان به شمول ملا ذاکر، فرمانده عمومی نبرد پنجشیر و اندراب‌ها، معاون نظامی او، مولوی نیکمل “جانی” فرمانده قطعه بدری این گروه،  حنظله برادرزاده والی هلمند، نیزکشته شده‌اند.

فرید عمری

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا