اخبار افغانستان

لویه جرگه طالبان، اقدام فریبنده و برای انحراف افکار عمومی است

سیمرغ : شورای علمای جبهه مقاومت ملی در پیوند به برگزاری لویه جرگه توسط گروه طالبان طی اعلامیه‌ی با استدلال آیات قرانی و احادیث نبوی این اقدام طالبان را فریبنده و غیر قابل قبول می‌داند.

در بخش از اعلامیه‌ی این شورا آمده‌است که طالبان خوارج به خاطر فریب مردم کشور و انحراف افکار جهانی جلسه‌ای متشکل از افراد به نام علماء جهت جست‌وجوی راه نجات برای کشتی در گل نشسته شان دایر می کنند.

این شورا مدعی است که، افرادی به این جلسه فراخوانده می شوند که از گروه طالبان هستند، هیچ کسی دیگر حق ندارد در این جلسه حضور پیدا کنند. چون در دستوررسمی رهبر این گروه آمده است باید سه نفر از افراد خودی را از شورای علمای هر شهرستان با یک‌تن متنفذ قومی خودی به نشست معرفی نمایند.

درشرایط کنونی جهان بهترین و پاسخگوترین روش اقامه نظام اسلامی مراجعه به آرای مستقیم مردم در فضای آزاد مبتنی بر رضایت است. چنانچه در این اعلامیه گفته شده است: «مشروعیت بخشی حکومت طالبان درسایه شمشیر استبداد، قتل، وحشت، خشونت، شلاق و ارعاب این گروه تصمیم صائب و شرعی نبوده از مشروعیت دینی برخوردار نیست.»

این شورا همچنان تأکید می‌کند که مصدر حکومت در اسلام، قران کریم و احادیث نبوی است، حالانکه طالبان در حال تطبیق رسم و رواج‌های قومی و قبیلوی شان در جایگاه کتاب و سنت هستند.

همچنان در ادامه‌ی این اعلامیه آمده است: «هرعقد که به زور، جبر و اکراه منعقد شود، عقد جایز ومشروع نیست، عقد بعیت که آثار وپیامدش به سرنوشت سراسر زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و.. یک ملت موثر است بیشتر از هرعقد دیگری از اهمیت برخوردار است.

دراعلامیه شورای علمای جبهه مقاومت تذکر داده شده است: وحدت مسلمانان  ضرورت ملی است که دولت مسئولیت فراهم نمودن مقدمات اسباب عوامل و بستر مناسب آن را به عهده دارد، اما طالبان انحصاری طلب با تکروی و تبعیض قومی، زبانی و قیبلوی شیرازه وحدت جامعه را دریدند، تخم عدوات، نفاق کینه و بدبینی را در زمین کشور کاشـته و رشد دادند، طبق آیات قرآنکریم بعیت باحاکم نفاق گستر و اختلاف پرور شرعاٌ جایز نیست.

دربخش این اعلامیه تصریح گردیده است: «طالبان باید جلسه علماء کشور را جهت تقویم رفتارهای ظالمانه، ددمنشانه وغیر اسلامی شان با شهروندان مسلمان و مظلوم کشور فرا می‌خوانند، زیرا رفتار روزانه و عملی طالبان نه تنها با اسلام موافقتی ندارد بلکه در تضاد کامل با آموزه‌های اسلام است که همه مردم را به ستوه آورده و راه فرار از زیر ظلم طالبان را جست‌وجو می کنند که دراین گزارش به صورت کلی به آن پرداخته شده است؛ قتل بی گناهان با محکمه های صحرایی، تجاوز به جان، مال و آبروی مردم، استبداد، تکفیر مسلمانان، ظلم، نفاق، تعلیم و تربیه.

در امتداد این اعلامیه گفته شده است، گردآوری علما برای مشروعیت دادن به حکومت، جزفریب، خدعه وتزویر مردمان کشور و جهان، بازتاب کدام حقیقتی خواهد بود؟ مردم کشور شاهد‌اند که بلند شدن حق از منابر کشور بارها با خشونت خفه شده و علما را به شورای های مواجه ساخت، حکومت که نتواند طنین فریاد حق از فراز منبر خانه خدا را تحمل کند چگونه علما قادر خواهند بود که در میان جمعیت بزرگ و انبوهی از تفنگداران صدای حق را با زبان رسا بیان کنند؟

همچنین در بخشی اعلامیه افزوده شده است که بر علماست که به خاطر خدشه¬دار نشدن جایگاه قابل احترام¬شان در میان مردم مسلمان، به خاطر مسئولیت بزرگ تبلیغ دین، اظهار حق و تبیین عدالت و به خاطر نجات از عذاب دردناک کتمان حق، از تایید ظلم، وحشت، قتل، غارت و فریب مردم با نام دین اجتیناب نمایند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا