اخبار افغانستان

طالبان یک فرمانده حزب جنبش را در سرپل سربریدند

سیمرغ، سرپل: منابع محلی می‌گویند نیروهای گروه طالبان یک فرمانده سابق حزب جنبش ملی را مقابل چشمان خانواده‌اش سربریده اند.
امروز یک‌شنبه، 6 حمل /فروردین، به نقل از خبرگزاری صدای افغانستان، نیروهای طالبان به روز جمعه گذشته، قاری عبدالودود، فرمانده سابق حزب جنبش مربوط مارشال عبدالرشید دوستم، را پس از لت وکوب و شکنجه شدید در برابر چشمان همسر و کودکانش سربریدند. این رویداد در روستای قره‌کین در مسیر استان سرپل- جوزجان هنگامی رخ داده که این مرد با خانواده‌اش به سمت استان جوزجان در حرکت بوده است.
به گفته منابع این فرمانده محلی پس از سقوط نظام از ترس اسارت و کشته شدن به دست طالبان به ایران فرار کرده بود، اما با اعلام عفو طالبان و تبلیغات مقامات این گروه دوباره به خانه‌اش برگشته و مصروف کشاورزی و دامداری بود.
نیروهای طالبان در یک ماه اخیر به گونه گسترده دست به بازداشت، شکنجه و تیرباران نیروهای سابق امنیتی زده اند که زنده‌گی را به نیروهای سابق به جهنم بدل کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا