اخبار افغانستان

شکنجه یک عالم دینی و یک نظامی پیشین توسط طالبان در پنجشیر

سیمرغ، پنجشیر: گروه طالبان دو تن را در منطقه عبدالله‌خیل شهرستان دره، به شدت مورد شکنجه و لت و کوب قرار داده اند.
منابع محلی امروز یک‌شنبه 27 سنبله/ شهریور، به سیمرغ می‌گویند ، نیروهای طالبان یک امام مسجد و یک باشنده محل را در منطقه عبدلله‌خیل شهرستان دره ، بازداشت و به شدت شکنجه کردند. این دو تن باشندگان روستای آرغچ بودند. به گفته منابع، امام مسجد عبدالسمیع مصلح نام دارد و یک باشنده محل نیز برکت الله که عضونیروهای امنیتی، پیشین افغانستان بوده است.
یک منبع دیگرکه نمی خواهد نامی از وی در این گزارش برده شود؛ به سیمرغ می‌گوید طالبان به خانه‌‌ای این نظام پیشین یورش بردند و دست به بازرسی خانه وی زدند که با واکنش این ملا امام  مسجد مواجه گردید که هردو از سوی طالبان لت و کوب و زندانی شدند. یک منبع دیگر از شهرستان دره گفت که طالبان در چند روز اخیر دست به بازرسی گوشی های همراه و آزار و اذیت جوانان محل زده اند. این در حالی است که منطقه عبدالله خیل در روزهای گذشته گواه شدید ترین نبرد ها میان نیرو های جبهه مقاومت و طالبان بوده است که تلفات زیادی را به طالبان وارد کرده است.که گفتنی است طالبان پس از تلفات زیاد به بهانه های مختلف دست به ازارو اذیت مردم این مناطق زده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا