اخبار افغانستان

شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان به فعالیت خود در افغانستان پایان می‌دهد

صدای افغانستان، کابل: شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان تصمیم دارد که در هفته‌های پیش‌رو به فعالیت بیش از یک‌ونیم دهه‌ای خود در افغانستان نقطه‌ای پایان بگذارد.
بلومبرگ، روز پنج‌شنبه۱۲ عقرب/آبان گزارش داده است که؛ قرار است شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان سهم تجارتی خود را برای شرکت لبنانی M1Newventures) ) به فروش رسانده و فعالیت خود را در افغانستان به پایان رساند.
براساس گزارش بلومبرگ؛ سهم این شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان به ارزش ۳۵ میلیون دالر به فروش رسیده، قرار است که این شرکت در آینده نزدیک افغانستان را ترک کند.
با این اساس، شرکت مخابرتی ام‌تی‌ان بزرگترین شرکت مخابراتی بی‌سم آفریقایی تلاش دارد تا حضور خودرا در خاور میانه کاهش دهد، این شرکت بزرکترین اپراتورمخابراتی را تشکیل می‌دهد و مقر اصلی آن در افریقای جنوبی است.
این درحالی‌ست که شرکت ام‌تی‌ان با داشتن 40 درصد سهم، بزرگترین مشترک را در بازار مخابراتی افغانستان دارد.
این اپراتور مخابراتی در19 بازار در سراسر افریقا و خاور میانه فعالیت می‌کند و 286.1 میلون مشترک تا پایان جون 2022 داشته است.
قابل ذکر است پس تسلط طالبان در افغانستان اکثریت از شرکت ها ورشکسته شدند و یا هم سرمایه های خود را از افغانسان بیرون کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا