اخبار افغانستان

محتسب طالبان: لباس تنگ پوشیدید، پدر و برادرتان مجازات می‌شود

سیمزغ به نقل از صدای افغانستان، غزنی: یک محتسب طالبان در شهرستان جاغوری استان غزنی در سخن‌رانی گفته‌است، «اگر زن یا دختری لباس تنگ بپوشد، پدر، برادر و شوهرش زندانی و مجازات خواهد شد»

محستب طالبان روز گذشته 7 جوزا/ خرداد در شهرستان جاغوری استان غزنی در یک سخن‌رانی میان باشندگان این شهرستان؛ آن‌ها را هشدار داده‌است که لباس کوتاه و تنگ نپوشید، اگر چنین کاری را کردند برادر و پدرتان را مجازات می‌کنیم.

این محتسب طالبان به جنگ‌جویان این گروه دستور داده که پوشیدن لباس تنگ جرم است و شوهر، برادر و پدر زنان که بد حجابی می‌کنند بازداشت کنید.

یک باشنده‌ی جاغوری که نخواست نام‌اش گرفته شود، در صحبت به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گوید، پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، این گروه در شهرستان جاغوری بالای زنان محدویت‌های شدید وضع کرده‌اند و حتی به دختران زیر سن نیز اجازه گشت و گذار را نمی‌دهند.

این درحالی‌است که شماری از کارشناسان علت افزایش خودکشی‌های زنان را سخت‌گیری‌های طالبان و رفتار خشونت‌بار آن‌ها به این قشر می‌دانند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا