اخبار افغانستان

خطوط اساسی جبهه مقاومت منتشر شد

سیمرغ، کابل: در آستانه یک‌سالگی مقاومت مسلحانه در برابر طالبان از سوی جبهه مقاومت ملی افغانستان، این جبهه خطوط اساسی مبارزه خود را اعلام کرد.
به روز شنبه  22اسد/ مرداد، علی میثم نظری، مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت  خطوط اساسی جبهه مقاومت ملی افغانستان، را منتشر کرد. خطوط اساسی جبهه مقاومت ملی افغانستان، یک مقدمه دارد و درعین حال نیاز مقاومت در برابر طالبان و مبانی و دیدگاه این جریان ضد طالبان را در برمی گیرد.درخطوط اساسی نشر شده جبهه مقاومت ملی، به حاکمیت غیر مشروع طالبان اشاره شده است وهم‌چنان در آن تصریح گریده‌است که طالبان از راه کشتار، زور، خشونت، ظلم، ارعاب و بدون هیچ مجوز شرعی و قانونی کشور را اشغال کردند.
در بخشی دیگر این خطوط، مقاومت یک  نیاز ملی، تاریخی و دینی عنوان شده‌است و هم‌چنان تاکید بر رهایی مردم و کشور از ظلم، شکنجه، اختناق و اسارت از راه مقاومت شده‌است. در خطوط اساسی جبهه مقاومت ملی، تذکریافته است که مبارزات این جبهه؛ سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی در برابر اشغال، ظلم و تجاوز گروه نیابتی طالبان می‌باشد. هم‌چنان در خطوط اساسی یاد آوری شده که این جبهه باورمند دین مقدس اسلام با قرائت اعتدالی بوده و هیچ گونه قانون و مقرارت را در مغایرت با آن نمی‌پذیرد.
مبانی و دیدگاه جبهه مقاومت ملی افغانستان که درخطوط اساسی از آن یاد شده‌است، عبارت است از تحکیم وحدت ملی، حراست از استقلال، حاکمیت ملی و تمام ارضی کشور؛ تاسیس نظام اسلامی غیر متمرکز و مبتنی بر اراده مردم، تامین عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوقی انسانی، تامین آزادی‌ها و حقوق اساسی مردم؛ تقویت بنیادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی کشور؛ تامین زندگی مرفه و محیط زیست سالم؛ و ایجاد جامعه عاری از ظلم، استبداد، تبعیض و خشونت برای همه ساکنان  این سرزمین و هم‌خطوط اساسی جبهه به گونه‌ای مختصر در 34 بند ارایه گردیده‌است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا