اخبار افغانستان

حکومت طالبان ممثل اراده مردم نیست

سیمرغ،کابل: گلبدین حکمتیار رهبرحزب اسلامی گفته است نمی‌خواهد در حکومتی سهیم شود که به خواست و اراده مردم به وجود نیامده باشد.
گلبدین حکمتیار در خطبه نماز جمعه گذشته 4 سنبله/ شهریور، از طالبان خواسته است تا شورای را ایجاد کنند، و نماینده گان این شورا از طرف مردم برگزیده شود و همچنان تصامیم این شورا از طرف حاکمان جدید مورد قبول واقع شود.حکمتیار می‌افزاید: “طالبان باید خطوط اساسی نظام آینده را ترسیم کنند و شورا نقش اساسی را در نظام بازی کرده و به ترسیم وظایف حاکمان درچارچوب شریعت اسلامی بپردازد.”به گفته حکمتیار، شورا باید قانون اساسی را مطابق به شریعت اسلامی بسازد و این قانون اساسی مرجع نهای تصمیم گیری باشد. رهبر حزب اسلامی افزوده که او نمی‌خواهد در حکومتی شرکت کند که به خوشی و اراده مردم به وجود نیامده باشد. او افزود تا زمانی که یک حکومت نظام‌مند مطابق به خواست و اراده مردم ساخته نشود حاضر به اشتراک در آن نیست.آقای حکمتیار در بخش دیگر از سخنان گفت: “چهرهای سیاسی حق داردند تا نظریات خود را ارایه کنند و درمورد مسایل کلان کشور تصمیم بگیرند.”حکمتیار ازمداخله امریکا در افغانستان انتقاد کرده گفته است طیاره های بی سرنشین امریکای درفضای افغانستان گشت‌زنی می‌کنند و اهدافی را مورد حمله قرار می‌دهند که این خود نقض حاکمیت ملی افغانستان به شمار می‌رود.گلبدین حکمتیار در حالی این سخنان را بیان کرده که او پیش از این از گروه طالبان حمایت کرده و پیروزی این طالبان را تبریک گفته بود. از سوی دیگر آقای حکمتیار در حالی از اشتراک نکردن در نظام امارت اسلامی سخن می‌گوید که طالبان اعلام کرده اند به هیچ رهبر قومی و مقام حکومت پیشین اجازه کار در نظام امارت داده نمی‌شود.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا