اخبار افغانستان

 باشنده استان بغلان در نتیجه شکنجه طالبان راهی بیمارستان شدند 

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، بغلان: بر اساس گزارش منابع محلی گروه طالبان ۲ تن از باشندگان شهرستان خوست استان بغلان را پس از بازداشت شدید لت و کوب کردند.
منابع معتبر امروز دوشنبه، ۲۸حمل/فروردین، در صحبت به خبرگزاری صدای گفتند گروه طالبان صبح امروز ۲ تن از باشندگان دره فرغانبل شهرستان خوست را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت از خانه‌های شان بازداشت و به مرکز ولسوالی انتقال داده‌اند‌.
به گفته‌ای منابع، طالبان این ۲ تن را پس از بازداشت از خانه‌های‌شان به حدی مورد ضرب شتم قرار دادند که اکنون در بیمارستان مرکز این شهرستان در حالت کوما قرار دارند.
 منابع افزودند، این دو فرد با هم اقارب هستند و آن‌ها مشغول کارهای دام‌داری و دهقانی بودند و به هیچ جریان و مخالفین گروه طالبان ارتباط نداشته‌اند‌.
طالبان پس از سلطه‌شان بر افغانستان هزاران نیروی مسلح‌شان را به شهرستان‌های خوست‌ها و فرینگ به منظور سرکوبی نیروهای مربوط به جبهه مقاومت ملی فرستادند و صد‌ها تن از باشندگان محل را به بهانه همکاری با جبهه مقاومت ملی بازداشت، شکنجه و حتی تیرباران کردند.
نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا